Škoda Octavia s šestiválcem a dvěma turby

Dnes představovaná Octavia z Polska se trochu vymyká zvykům posledních týdnů. To Vám totiž představujeme především vozy se starším datem narození, kterým však jejich majitelé věnovali abnormální péči a vypiplali si je doslova v klenoty na čtyřech kolech. Nenechte se však zmást – i tato Octavia se řadí mezi klenoty na čtyřech kolech, jen to datum narození je poněkud čerstvější.

Původně tohle byla docela obyčejná Octavia první generace s přeplňovanou osmnáctistovkou a pohonem všech kol. Pak si jí vzala do parády parta techniků pod hlavičkou R-Performance a vzniklo monstrum s 3.2litrovým šestiválcem o výkonu 250 koní původem z Golfu R32 páté generace. Ten byl doplněn dvěma turbodmychadly Garrett, sacím potrubím Rothe-Motorsport, vstřikovači a palivovým čerpadlem Bosch a litinovým výfukovým potrubím. Výsledkem je 595 koní a 650 Nm, jež na všechna kola posílá upravená šestistupňová manuální převodovka. Aby takovou porci zvládl i podvozek, má Octavia zesílené zavěšení od KW a stabilizátory HR vpředu i vzadu.

Vzhled karosérie vychází z běžné Octavie RS, modifikovány však byl přední nárazník, zadní nárazník s dvěma koncovkami výfuku a kapota má nyní více míst pro přívod vzduchu. Za osmnáctipalcovými koly najdeme zesílené brzdy Brembo. Interiér dostal sedadla Recaro původem z Mitsubishi Lancer Evo VIII, přístrojový panel z modernizované Škody Superb, bílé podsvícení všech přístrojů a dekor v černém klavírním laku. 

##octavia_biturbo1##

##octavia_biturbo2##

##octavia_biturbo3##

Zdroj: forum.vag-racing.pl, youtube.com, R-Performance