Škoda odhalila další detaily nové Fabie

Odhalování nové Fabie bude seriálem na pokračování. Po první skice, zveřejněné v půlce července, která byla doplněná o několik poznatků především zahraničních médií, přichází Škoda s oficiální náloží informací o motorech a také s první fotkou předního světla.

Škoda slibuje, že při představení vozidla v říjnu (online prezentace by se měla odehrát o něco dříve a výroba poběží už od konce srpna) přepíše Fabia měřítka spotřeby a emisí, neboť má být až o 17% úspornější než předchůdce. Pomoci k tomu má paleta čtyř benzinových a tří naftových motorů plnících emisní normu Euro 6, které budou vybaveny standardně systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. 

Základními jednotkami budou benzínové tříválce 1.0 MPI s nepřímým vstřikováním paliva a výkonem 60 nebo 75 koní, respektive benzínové čtyřválce 1.2 TSI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem o výkonu 90 nebo 110 koní. Pokud máte raději naftu, budete volit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1.4 TDI s hliníkovým blokem motoru a přímým vstřikováním paliva Common Rail. Výkonové spektrum zde sahá od 75 do 105 koní, což odpovídá předchozímu modelu s motory 1.6 TDI. Ač Fabia dostane „pouze“ platformu PQ25, motory budou vycházet z techniky MQB.

Pro ekology nejzajímavější verzí bude Fabia GreenLine, která dostane pod kapotou vznětovou čtrnáctistovku TDI o výkonu 75 koní a mnoho ekologických úprav (systém start-stop, rekuperace brzdné energie, pneumatiky se sníženým valivým odporem a úpravy aerodynamiky). Výsledkem má být spotřeba 3,1 l/100 km a emise CO2 na úrovni 82 g/km, což z Fabie GreenLine udělá nejekologičtější vůz Škody s pohonem na konvenční paliva. Příchod této verze je nicméně naplánován až na konec roku 2015.

V závislosti na konkrétní výbavě a motorizaci bude nová Fabia také až o 65 kg lehčí než předchozí generace (při zohlednění vyššího standardu sériové výbavy v nové generaci). Základní verze s tříválcovým motorem 1.0 MPI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 980 kg

Mohlo by vás zajímat:  Otisk prstu i na autech? Víme, kdo tuto možnost plánuje jako první

Dostat se musíme také k první oficiální fotografii nové Fabie, která zachycuje podobu čelního světla. To svým tvarem připomíná větší modely Rapid nebo Octavie a nechybí mu LED diody pro denní svícení. Podobně jako u Rapidu bude mezi maskou chladiče a předními světly chybět mezera, kterou naopak Octavia disponuje.

Zdroj: Škoda

Komentáře