Škoda oficiálně odhalila novou Fabii Combi

Před několika hodinami se do médií dostaly první fotografie Fabie Combi třetí generace. jejíž premiéra se chystá na nadcházející autosalon v Paříži. Kdo čekal, že Škoda bude dělat s kompletním odhalením novinky nějaké tajnosti, bude zklamán – mladoboleslavská automobilka zareagovala na únik více než rychle.

Oproti druhé generaci je „trojka“ o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší, což v konečném součtu znamená 4257 mm na délku, 1732 mm na šířku a 1467 mm na výšku. Zároveň se zvětšil rozvor náprav o 19 mm na 2470 mm a zvětšil se i rozchod kol vpředu i vzadu a to o 30 mm. Do interiéru se poskládá pětice cestujících a 530 litrů zavazadel, což znamená 25litrový nárůst. Naopak když sklopíte zadní sedadla (nejdříve sedák, poté opěradlo), dáte do kufru „jen“ 1395 litrů, což znamená úbytek celých 90 litrů. Ložná plocha je široká 960 mm, to je mezigeneračně o 2 mm více. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm, nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm. Současně vzrostla také šířka interiéru, vpředu o 21 mm, a jeho délka, o 8 mm, a i navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představilo řadu 2 Cabrio

Podobně jako hatchback, i kombi se chlubí až sedmnácti „Simply Clever“ řešeními. Tím pro kombi asi nejzajímavějším je na přání dodávaná variabilní mezipodlaha, která dělí zavazadlový prostor do dvou horizontálních rovin a zvyšuje tak rozsah jeho využití. V zavazadelníku je dále odnímatelná krycí roleta, háčky na zavěšení tašek, síťový program a pružná odkládací schránka. Mimo ně nechybí ani škrabka na led ve víčku palivové nádrže, speciální odkládací prostor ve dveřích pro reflexní vestu, volitelný koš rovněž ve výplních dveří či odkládací kapsy v předních sedadlech. Do obou zadních dveří se vejde láhev o objemu 0,5 litru, přední sveře pojmou láhev o objemu 1,5 litru, do schránky před sedadlem spolujezdce dáte láhev o objemu 1 litr a konečně před řadící pákou najdete místo pro nápoje o objemu 0,5, respektive 0,4 litru.

Dalším chytrým řešením je technologie MirrorLink, umožňuje zrcadlit aplikace z chytrého telefonu, včetně navigace, na displeji infotainmentu MIB, respektive rozhraní SmartGate, které dokáže určitá data vozu zobrazovat, ukládat a využívat pomocí speciálních aplikací na chytrém telefonu. V základní bezpečnostní výbavě nebude chybět šestice airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy, z příplatkových komfortních prvků jmenuje manuální či automatickou klimatizaci Climatronic, již zmiňovaný infotainment MIB či parkovací senzory vpředu i vzadu. Vůbec poprvé je u Fabie Combi dostupná prosklená panoramatická střecha či systém bezklíčkového odemykání, startování a zamykání KESSY.

Mohlo by vás zajímat:  Speciální edice Volva V40 od Heico Sportiv

Design karosérie, kterým se měla Fabia Combi stát jedním z nejhezčích aut koncernu Volkswagen, kombinuje prvky z Octavie, Rapidu i konceptu VisionC. Přední část s ostře řezanými světly a na ně navazující maskou chladiče sdílí kombi s hatchbackem, i v zadní části se světelným podpisem ve tvaru písmene C nebylo moc co měnit. Jednoznačně nejpovedenějším designovým prvkem Fabie Combi je boční profil s linií Tornado a pod ní táhnoucí se linií Wing Line. Ve vyobrazené kombinaci s bílou karosérií rovněž vyniknou černé sloupky karosérie, které profil opticky odlehčují. Karosérii i interiér půjde kombinovat hned v několika barvách a to ať už střechy, kol nebo čalounění.

Technický základ má Fabia v notně upravené platformě PQ26, motorová paleta, splňující emisní normu Euro 6, však již vychází z nejmodernější modulární platformy MQB. Základní benzínovou motorizací bude litrový tříválec MPI s nepřímým vstřikováním paliva o výkonu 75 koní, který doplní čtyřválec 1.2 TSI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem o výkonu 90 nebo 110 koní. Milovníci nafty budou volit jednu ze tří výkonových variant (75, 90, 105 koní) nového tříválce 1.4 TDI s hliníkovým blokem motoru a přímým vstřikováním paliva Common Rail. Všechny motory přenášejí svůj výkon na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky, pouze v případě silnější 1.2 TSI je v základu šestistupňový manuál. K nejsilnějšímu TSI a prostřednímu TDI navíc Škoda nabídne příplatkový sedmistupňový automat DSG. Vůbec nejekologičtější verzí nové Fabie bude GreenLine se vznětovou čtrnáctistovku TDI o výkonu 75 koní a spotřebou 3,1 l/100 km (díky nejrůznějším ekologickým úpravám), která však přijede až koncem roku 2015. Podvozek dostal nejen nový elektromechanický posilovač řízení C-EPS a elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS+, ale především komfortnější odladění. Potěšující je rovněž mezigenerační snížení hmotnosti až o 55 kg, základní verze s litrovým tříválcem tak váží pouze 1004 kg.

Mohlo by vás zajímat:  Kia zmodernizovala také Rio Sedan

Z vyšších tříd si Fabia Combi vypůjčila především systémy aktivní bezpečnosti. Za příplatek je k dostání systém Front Assistant s funkcí nouzové brzdy City, který vůz samočinně zastaví a snižuje riziko nehod v kolonách, počínající únavu řidiče rozpozná Driver Activity Assistant, Speedlimiter automaticky omezuje maximální rychlost vozu na předem nastavenou hodnotu, při rozjezdech ve stoupání pomáhá funkce Hill Hold Control a pro země Evropské unie bude standardem elektronická kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.

Zdroj: Škoda