V závodě v Mladé Boleslavi dnes padl oficiální startovní výstřel k zahájení sériové výroby vozu Škoda Octavia Combi. Pouze několik týdnů po světové premiéře na autosalonu v Ženevě sjely v hlavním výrobním závodě společnosti z linky první sériové exempláře tohoto modelu.
Za účelem výroby nové generace modelu Škoda Octavia Combi prošly výrobní kapacity v mladoboleslavském závodě rozsáhlou modernizací a rozšířením. Pro výrobu modelů Octavia/Octavia Combi a Rapid rozšířila automobilka kapacitu výrobní linky postupně z 800 až na 1 200 vozů denně.
V rámci přípravy výroby nových modelů uvedl závod v Mladé Boleslavi do provozu mimo jiné novou svařovnu a plně automatickou linku pro lakování interiéru karoserií. Od konce února je v provozu také vysoce moderní lisovací linka, která automobilku stála zhruba 66 milionů euro. V těchto dnech navíc Škoda otevírá nový logistický sklad, umožňující rychlejší, pružnější a efektivnější dodávky dílů pro výrobu vozů a agregátů.
Nová Škoda Octavia Combi je o 90 milimetrů delší a o 45 milimetrů širší než její předchůdkyně. Rozvor vzrostl zhruba o jedenáct centimetrů. Důsledkem je nová rekordní nabídka místa a rekordní prostornost. Žádný jiný vůz tohoto segmentu nedisponuje takovým prostorem pro nohy a takovým objemem zavazadlového prostoru.
Octavia Combi může být na přání vybavena nejmodernějšími bezpečnostními, komfortními a infotainmentovými systémy, které byly donedávna běžné jen ve vozech vyšších tříd. Přesto je nová generace až to 102 kg lehčí než předchozí model. Toto snížení hmotnosti a nová generace motorů TSI a TDI umožnily dosažení rekordních hodnot spotřeby a emisí. Spotřeba je v průměru o 17 % nižší než u předchozích modelů. Šetrná verze GreenLine se spokojí s pouhými 3,3 litry nafty na 100 km, to odpovídá pouhým 87 g CO/km.
Kompletní ceník Škody Octavia Combi naleznete ZDE.
Zdroj: Škoda Auto