Škoda Rapid: Příběh pokračuje

Nová Škoda Rapid se mi prostě líbí. V době, kdy si automobilky ulítávají na fluidním designu, jsou čisté linie a hrany Rapidu skoro balzámem pro duši. Byl by ovšem hřích nazvat tento nejnovější model mladoboleslavské automobilky jako nudný. Už díky konceptu MissionL, ze kterého Rapid vychází, víme, že i jednoduché tvary mohou být elegantní a zároveň atraktivní. A je úplně jedno, zda hovoříme o přední části 4.483 mm dlouhého vozu nebo jeho zadních partiích.

Ostatně i interiér se nese ve velmi podobném duchu jako exteriér. Zde bych ovšem už určitou nápaditost uvítal. Přístrojová deska sice vypadá velmi elegantně, svým způsobem ale také velmi stroze. A to už vůbec nemluvím o tom, jak bude vypadat v základní výbavě bez velkého displeje a s tmavými plasty. Přesto si myslím, že Rapid míří především do vod, kde design palubní desky není tím hlavním argumentem pro nákup. Mnohem větší váhu bude mít například velikost zavazadlového prostoru. Ta činí krásných 550 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak vzroste až na konečných 1.490 litrů. A to se vůbec nebavím o praktických schránkách a odkládacích prostorech, jenž se nachází po celém voze.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Citigo 1.0 CNG Elegance Green tec - Bulimik

Víme tedy, že Rapid vypadá dobře, nabídne dostatek vnitřního prostoru jak pro zavazadla, tak pro cestující. Nabídne i prvky výbavy jako vyhřívané přední sedačky, dvouzónovou klimatizaci nebo GPS navigaci. Ale čím bude poháněn?

V nabídce nalezneme dosti širokou paletu pohonných jednotek, kde základem bude slavný tříválec o zdvihovém objemu 1,2 litrů s výkonem 55 kW (75 koní) a točivým momentem 112 Nm. Na opačném konci spektra bude stát přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI o maximálním výkonu 90 kW (122 koní) a rovných 200 Nm točivého momentu. Je libo radši naftu? Není problém. V Rapidu se objeví vznětová šestnáctistovka hned ve dvou variantách.

Motor

1,2 MPI

1,2 TSI

1,2 TSI

1,2 TSI DSG

1,4 TSI DSG

Převodovka

5M

5M

6M

7DSG

7DSG

Zdvihový objem [cm3]

1198

1197

1197

1197

1390

Válce/ventily

3/4

4/2

4/2

4/2

4/4

Největší výkon [kW/min-1]

55/5400

63/4800

77/5000

77/5000

90/5000

Největší toč. mom. [Nm/min-1]

112/3750

160/1500-3500

175/1550-4100

175/1550-4100

200/1500-4000

Max. rychlost [km/h]

175

183

195

206

Zrychlení 0-100 km/h [s]

13,9

11,8

10,3

9,5

Komb. spotřeba [l/100 km]

6,1

5,1

5,4

5,8

Mohlo by vás zajímat:  Historie Škoda 200 RS

 

Motor

1,6 TDI

1,6 TDI DSG

1,6 TDI

Převodovka

5M

7DSG

5M

Zdvihový objem [cm3]

1598

1598

1598

Válce/ventily

4/4

4/4

4/4

Největší výkon [kW/min-1]

66/4200

66/4200

77/4400

Největší toč. mom. [Nm/min-1]

230/1500-2500

230/1500-2500

250/1500-2500

Max. rychlost [km/h]

190

Zrychlení 0-100 km/h [s]

10,6

Komb. spotřeba [l/100 km]

4,2

4,3

4,4