Škoda se pomalu připravuje na budoucnost

Poslední novinky mladoboleslavského okřídleného šípu přidělaly vedoucím postávám mateřského Volkswagenu pořádné vrásky na čele. Nejen, že Superb vyhrává srovnávací testy s Passatem v německých magazínech, ale zároveň se „manažerské modle“ dokázal vyrovnat i prodejně. Totéž bychom navíc mohli říct také o Octavii nebo Fabii. Při pohledu na chystanou paletu modelů by se navíc chtělo říct „a může být hůř“.

Hlavní roli chystané „modelové ofenzivy“ budou mít SUV. Do roku 2019 Škoda uvede hned tři takto koncipované modely – Snowman, Yeti a Polar. První jmenovaný zaujme pozici největšího víceúčelového vozu v nabídce a s až sedmi sedadly se představí už v příštím roce. Pod jeho kapotou se vedle osvědčených motorů TSI a TDI objeví rovněž dvakrát přeplňovaný diesel z Passatu a plug-in hybridní ústrojí, jisté je i uvedení luxusně pojaté varianty Laurin & Klement. Za dva roky se ukáže druhá generace Yetiho s podlahovými komponenty Superbu a Octavie, která naroste na 4,4 metru. V plánu jsou hned tři naftové a pět benzínových pohonných jednotek s výkonovým rozpětím 125 – 220 koňmi, nejasná je zatím budoucnost plug-in hybridu.

Posledním do party bude 4,2 metru dlouhý Polar, využívající pro změnu prvky z Fabie. Napříč koncernem se objeví jeho sourozenci s logem Audi, Seatu i Volkswagenu, premiéra je naplánována na rok 2019. Zatím nejasný je osud křížence kupé a SUV na základech Yetiho. Potencionální rival například BMW X4 by mohl většinu technických komponentů zdědit po Tiguanu CC, jehož výroba je od roku 2019 prakticky jistá. 

O kolik posílí okřídlený šíp své postavení v segmentu SUV, o tolik oslabí pozice mezi pomalu umírajícími velkoprostorovými vozy. Roomster už nebude, na rozdíl od první generace, unikátním modelem, ale pouhým dvojčetem nedávno odhaleného Volkswagenu Caddy, dočkáme se tak alespoň plnohodnotné užitkové Škody. Představení tohoto vozu by se mohlo odehrát již za měsíc ve Frankfurtu. Plány ještě ze začátku letošního roku též počítaly s uvedením rembrandovaného Volkswagenu T6, dle posledních informací však z toho nakonec sešlo.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda ukáže závodní Fabii R5 ve verzi kombi

Hodně nejistou pozici mělo v hierarchii koncernu trio New small family, tedy Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up!. Na rozdíl od „Škody T6“ se však tady německé vedení rozhodlo odklepnout pokračování všech tří aut, která tak budou opět bodovat líbivým designem, vysokou kvalitou zpracování a obratností ve městě. Jelikož je ale diktát doby neúprosný, dostanou všechna tři mini elektrický pohon (momentálně jím disponuje jen Volkswagen) s výkonem 60 koní a dojezdem 150 – 200 kilometrů. Cena elektrického Citiga by přitom neměla přesáhnout 15 000 euro (cca 405 000 korun). 

Zdroj: autobild.de