Škoda Superb zná české ceny

Českou novinkou číslo 1 první poloviny letošního roku je bez diskuze třetí (nebo čtvrtá, počítáte-li i původní před- a těsně poválečný model) generace Škody Superb. Její velkolepé premiéře v Praze minulý měsíc přihlížely desítky novinářů a dalších pozvaných hostů, za několik týdnů pak za její volant usednou první zákazníci. Ti už se nyní mohou rozmýšlet, jakou výbavu zvolí, protože mladoboleslavská automobilka odtajnila kompletní ceník.

Rozebírat design nebo prostornost Superbu by bylo jako nosit dříví do lesa, proto se hned můžeme zaměřit na motorovou paletu. Ta obsahuje hned od počátku čtyři zážehové a tři vznětové motory. Základní benzínovou motorizací je čtrnáctistovka TSI se systémem vypínání válců o výkonu 150 koní mezi 5000 – 6000 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1500 – 3500 ot./min. Vedle standardní šestistupňové manuální převodovky disponuje nejslabší benzínový motor příplatkovým sedmistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol na bázi spojky Haldex 5. generace. Silnější je osmnáctistovka TSI o výkonu 180 koní mezi 4000 – 6200 ot./min s točivým momentem 320 Nm mezi 1450 – 3900 ot./min. Není bez zajímavosti, že tato data platná pro manuální šestistupňovou převodovku se s přechodem na příplatkový sedmistupňový automat DSG poněkud změní – výkon je dostupný mezi 5100 – 6200 ot./min, točivý moment dokonce klesne na 250 Nm mezi 1250 – 5000 ot./min. Nejsilnější benzínovou jednotkou je dvoulitr TSI naladěný na 220 koní mezi 4500 – 6200 ot./min a 350 Nm mezi 1500 – 4400 ot./min, respektive 280 koní mezi 5600 – 6500 ot./min a 350 Nm mezi 1700 – 5600 ot./min. Obě motorizace standardně spolupracují s dvouspojkovým šestistupňovým automatem DSG, silnější je navíc vždy vybavena pohonem všech kol. Naftová paleta začíná u šestnáctistovky TDI o výkonu 120 koní mezi 3500 – 4000 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1500 – 3250 ot./min, která spolupracuje s manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Dále následují dva vrcholné dvoulitry o výkonu 150 koní mezi 3500 – 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750 – 3000 ot./min, respektive o výkonu 190 koní mezi 3500 – 4000 ot./min s točivým momentem 400 Nm mezi 1750 – 3250 ot./min. Standardní je u obou motorizací manuální šestistupňová převodovka, za příplatek je pak dodáván šestistupňový dvouspojkový automat. Další peníze navíc vyžaduje pohon všech kol, u slabší jednotky s manuálem a u silnější s dvouspojkovým automatem. 

Mohlo by vás zajímat:  ŠKODA Motorsport před Targa Florio 2012

Základní výbavová linie Active jezdí na 16palcových litých kolech a její výbava zahrnuje elektronický stabilizační systém ESC s multikolizní brzdou, 7 airbagů včetně kolenního pro řidiče, signalizaci nezapnutých pásů s předepínači a omezovači tahu i na zadních sedadlech, systém Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, elektronickou kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, elektronickou parkovací brzdu, autorádio Swing s pětipalcovým barevným displejem, osmi reproduktory, slotem na SD kartu a možností připojit USB nosič, Maxi DOT, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, parkovací senzory vzadu nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Druhá linie Ambition přidává 17palcová litá kola, adaptivní bi-xenonové světlomety s LED denním svícením, mlhovky s Corner funkcí, audiosystém Bolero, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, elektrickou bederní opěrka, elektricky sklopná zpětná zrcátka s pamětí, multifunkční volant s ovládáním rádia a telefonu nebo dva odkládací prostor na deštník včetně deštníků ve dveřích řidiče a spolujezdce. Třetí linie Style má 18palcová kola z lehké slitiny, zadní LED diodová světla, LEDkové osvětlení SPZ, parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná přední i zadní sedadla, Sound System Canton s 10 reproduktory, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, bezklíčkové odemykání/zamykání/startování KESSY nebo barevný informační displej Maxi DOT. Nejvyšší linie Laurin&Klement přijíždí na unikátních 18palcových kolech a má navíc kožené čalounění, dekory v klavírní černi, LEDkové vnitřní osvětlení, adaptivní tempomat, parkovací asistent a parkovací kameru vzadu, vyhřívané čelní sklo, navigaci Amundsen, vkládané tkané koberce Lounge Step s integrovanou opěrkou pro chodidla cestujících na zadních sedadlech, adaptivní podvozek, systém Driving Mode Select nebo tzv. virtuální pedál, který zajišťuje otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia 985 (702)

Ceník – Škoda Superb

Motorizace Active Ambition Style Laurin&Klement
1.4 TSI (150 k) 599 900 Kč 666 900 Kč 716 900 Kč  —————
1.4 TSI DSG (150 k) 664 900 Kč 731 900 Kč 781 900 Kč  —————
1.4 TSI 4×4 (150 k) 664 900 Kč 731 900 Kč 781 900 Kč  —————
1.8 TSI (180 k)  ————— 711 900 Kč 761 900 Kč 836 900 Kč
1.8 TSI DSG (180 k)  ————— 776 900 Kč 826 900 Kč 901 900 Kč
2.0 TSI DSG (220 k)  ————— 826 900 Kč 876 900 Kč 951 900 Kč
2.0 TSI DSG 4×4 (280 k)  ————— 956 900 Kč 1 006 900 Kč 1 081 900 Kč
1.6 TDI (120 k) 600 900 Kč 665 900 Kč 715 900 Kč  —————
1.6 TDI DSG (120 k) 665 900 Kč 730 900 Kč 780 900 Kč  —————
2.0 TDI (150 k) 640 900 Kč 705 900 Kč 755 900 Kč 830 900 Kč
2.0 TDI DSG (150 k) 705 900 Kč 770 900 Kč 820 900 Kč 895 900 Kč
2.0 TDI 4×4 (150 k)  ————— 770 900 Kč 820 900 Kč 895 900 Kč
2.0 TDI (190 k)  ————— 751 900 Kč 801 900 Kč 876 900 Kč
2.0 TDI DSG (190 k)  ————— 816 900 Kč 866 900 Kč 941 900 Kč
2.0 TDI DSG 4×4 (190 k)  ————— 881 900 Kč 931 900 Kč 1 006 900 Kč

Zdroj: Škoda