Škoda ukázala studii Yeti Xtreme

Na letošním srazu GTI u jezera Wörthersee představí Škoda světovou premiéru atraktivní rallyové studie Yeti Xtreme, která vychází z oblíbeného kompaktního SUV. Vedle ní uvidíme také kabriolet CitiJet.

Vpředu dostal Yeti Xtreme mohutný nárazník, velký otvor pro přívod vzduchu a také LED světlomety. Výrazně tvarovanými blatníky a mohutnými prahy pak koncept ukazuje své svaly. Na zádi potvrzuje sílu a dynamiku mohutný nárazník a dvě velké koncovky výfuku, které dodávají vozu jadrný zvukový projev. V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a takzvané Recovery Tracks. To jsou speciální trakční podložky, které lze při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vyproštění. V matném šedém odstínu lakovaný Yeti stojí na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin s velkými terénními pneumatikami. Boční okna jsou tmavá, střecha a lemy kol jsou zvýrazněné žluto-zelenou barvou.

Pro posádku jsou k dispozici čtyři samostatná sportovní sedadla Recaro s integrovanými čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Vůz je také vybaven sportovním volantem s integrovanými páčkami pro volbu rychlostních stupňů. Paket Color&Trim zahrnuje karbonové prvky a kvalitní tmavé alcantarové povrchy se zeleným barevným akcentem. Kromě toho ve voze najdeme také hliníkové pedály a speciální prahové lišty. Zcela nová je interpretace středového panelu, v něm najdeme mj. nůž na řezání bezpečnostních pásů a hasicí přístroj – tedy prvky, obvyklé v soutěžních vozech. Na palubní desce je dále umístěn i držák iPadu, v přihrádce před sedadlem spolujezdce je integrována souprava pro poskytnutí první pomoci.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Superb začíná poodhalovat design

Pod kapotou pracuje motor 1.8 TSI o výkonu 152 koní. Točivý moment motoru se přenáší na všechna kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Jeho maximum 250 Nm je k dispozici v rozsahu od 1500 do 4200 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí Yeti Xtreme za 9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 192 km/h. Yeti Xtreme převzal velkoryse dimenzované brzdy z Octavie RS. Pro náročné sportovní nasazení je použit výškově stavitelný podvozek. 

Zdroj: Škoda