Škoda zveřejnila kompletní motorovou paletu pro novou generaci Octavie

V druhém prosincovém týdnu představila mladoboleslavská automobilka Škoda v pořadí již třetí generaci úspěšného modelu Octavia. Během tiskové konference jsme se dozvěděli spoustu užitečných informací. Nenašli jsme však odpovědi na konkrétní otázky ohledně dostupných motorizací. Dnes jsme však o něco chytřejší a víme, že bude v nabídce celkem pět agregátů v osmi výkonových verzích. 

Benzínové motory

Zapomeňte na atmosférické jednotky, přichází totiž doba motorů TSI koncernové řady EA211. Jedná se o řadové čtyřválce s přímým vstřikováním paliva, čtyřmi ventily na válec a turbodmychadlem. 

Motory EA211 jsou zcela nově vyvinuty. V porovnání s předchůdci řady EA111 je jejich konstrukce podstatně kompaktnější a lehčí. Zástavbová délka se zkrátila o 50 milimetrů a ušetřilo se až 22 kilogramů hmotnosti.

Základní benzinovou motorizací je agregát 1,2 TSI o výkonu 63 kW. Jednotka dosahuje točivého momentu 160 Nm a díky nízké hmotnosti vozu nespolyká víc než 5,2 litru Naturalu na 100 kilometrů. Spokojit se však musíme pouze s pětistupňovým manuálem. 

Mohlo by vás zajímat:  Audi přináší novou definici osvětlení, které utváří image značky a nabízí nekompromisní funkčnost

Silnější varianta motoru 1,2 TSI nese označení Green tec a dosahuje výkonu 77 kW. Díky úspornému paketu se můžeme „těšit“ na systém Stop-Start a rekuperaci brzdné energie. Maximální točivý moment činí 175 Nm a díky eko opatřením by spotřeba paliva neměla přesáhnout 4,9 l/100 km. Na rozdíl od základní varianty je tato verze dostupná se šestistupňovou manuální či sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG

Komu dvanáctistovka nestačí, může sáhnout po motorizaci 1,4 TSI Green tec. Maximální výkon vrcholí na hodnotě 103 kW, točivý moment 250 Nm je dostupný od 1500 – 3500 ot/min. Výrobce udává kombinovanou spotřebu paliva 5,3 l/100 km. Chybět nebude systém Stop-Start a manuální šestistupňová či sedmistupňová převodovka DSG.

Vrcholnou benzínovou motorizací je pro tuto chvíli čtyřválec 1,8 TSI Green tec o výkonu 132 kW a točivém momentu 250 Nm. Škoda garantuje kombinovanou spotřebu paliva 5,7 l/100 km a produkci emisí CO2 ve výši 131 g/km. Výkonové prvenství motoru je však dočasné. Velmi brzy se totiž dočkáme ostré verze RS s motorem TSI o objemu 2,0 litru. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad dosáhlo nejlepšího výsledku v anketě „Motocykl roku 2022“ čtenářů známého časopisu

Naftové motory

Stejně jako v případě benzínových agregátů, i zde se dočkáme přímého vstřikování paliva, turbodmychadla a čtyř ventilů na válec. Úsporné naftové jednotky pocházejí z konstrukční řady EA288 a oproti stávajícím motorům vykazují až o 0,8 litru nižší spotřebu paliva. 

Nabídku naftových agregátů otevírá čtyřválec 1,6 TDI o výkonu 66 kW. Motor se zavděčí kombinovanou spotřebou 4,1 l/100 km a produkcí emisí CO2 ve výši 109 g/km.

Silnější verze šestnáctistovky dostala rovněž přídomek Green tec a nabídne výkon 77 kW. Maximální točivý moment 250 Nm je dostupný od 1 500 do 2 750 ot/min, kombinovaná spotřeba paliva činí 3,8 l/100 km. I zde je na výběr mezi manuální či automatickou převodovkou. Systém Stop-Start je pro všechny verze Green tec ve standardu.

Mohlo by vás zajímat:  Holandské BMW představilo speciální edici kupé M235i

Daleko nejúspornější je však verze 1,6 TDI GreenLine. V tomto případě budete mít k dispozici 81 kW a doslova vrabčí apetit ve formě kombinované spotřeby 3,4 l/100 km. Potěší také hodnota produkce emisí ve výši 89 g/km.

Paletu naftových motorů uzavírá čtyřválec 2,0 TDI o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 Nm. Jednotka dosahuje ve spojení s převodovkou DSG kombinované spotřeby 4,5 l/100 km a vypustí pouhých 119 gramů CO2 na ujetý kilometr. Krom převodovky DSG bude motor samozřejmě dodáván i se šestistupňovým manuálem. I zde však platí, že je výkonové prvenství dočasné. Vrcholná verze RS by totiž měla nabídnout i naftovou variantu.