Skvělé čtvrté místo Offroadsportu ve Světovém poháru

Umístění v závěrečném závodě Světového poháru, Baja Portalegre 2014, posunulo tým Offroadsportu na krásné čtvrté místo. V nádherném prostředí portugalského venkova se odehrál boj o poslední body.

Pořadatelé připravili velmi rychlou trať s převážně prašným, kamenitým povrchem a častými přejezdy přes koryta říček. Trasa vedla mírně zvlněným terénem, přes háje s olivovníky a korkovými duby, místy zabíhala do lesů tvořených hlavně porostem z eukalyptů. Převážně slunečné počasí s teplotami kolem 25 st. Celsia zpříjemňovalo zážitek ze závodu tisícům fanoušků u trati. Portugalští fandové dokážou vytvořit pro závodníky úžasnou atmosféru. Davy lidí přichází s vlajkami k závodišti. Kempují podél trasy, grilují na otevřených ohništích a výkon každé posádky oceňují hlasitým křikem a pískáním. Po ukončení rychlostní zkoušky velká část z nich zaplní prostor servisu a do tmy s velkým zájmem pozorují činnost týmů.

Český tým po příjezdu začal servisem. Před přejímkami bylo nutné vyměnit přední sklo na Mirkově H3 Evo, které rozbil na konci minulého závodu marocký vandal.  Potom standardně absolvovali administrativní a technické přejímky. V pátek odpoledne proběhl 6 kilometrů dlouhý prolog v blízkosti Portalegre. Na prvním místě se umístil Nasser Al Attiyah, druhý byl Miguel Barbosa a třetí skončil Ricardo Porém. Mirek ZapletalMaciekem Martonem obsadili čtrnácté místo. S dalším H3 Evo startovala kazašská posádka Andrej Čerednikov a Dima Tsyro. Ti se umístili na 25. místě.

Mohlo by vás zajímat:  Etapa číslo 6 na Dakaru přinesla pozitiva pro Prokopa a negativa pro Lopraise

Na sobotu pořadatelé nachystali dvě rychlostní zkoušky, měřící 200 a 247 kilometrů. Jezdci strávili za volantem téměř šest hodin a vzhledem k tomu, jaká konkurence se zde sešla, to byl od začátku až do konce velmi těžký boj. Mezi rychlostními zkouškami bylo pouze 20 minut na servis, takže vozy, které měly větší technické problémy, musely ze závodu odstoupit. Bohužel i H3 Evo Andreje Čerednikova  v druhé části závodu nepokračovalo. Pro poruchu motoru musela kazašská posádka po první rychlostní zkoušce odstoupit. Mirek Zapletal odstartoval do první RZ jako třináctý a dokončil ji na desátém místě. Vůz byl v pořádku, pouze při výměně kol zjistili, že jen kousek chyběl k tomu, aby jej zdržel defekt. V levém předním kole byl zaražený hřeb, pravděpodobně z podkovy. Naštěstí kolo vydrželo až do servisu. Po dotankování a přeskupení vyrazili závodníci do druhé rychlostní zkoušky, v poněkud menším počtu než na začátku. Ze závodu odstoupil také Boris Gadasin, který na svém voze poškodil zadní nápravu. Bylo vidět, že hlavně domácí posádky chtějí vybojovat co nejlepší pořadí za jakoukoli cenu. Své vozy rozhodně nešetřili a hlavně v lesních úsecích je očesávali s takovou vehemencí, že v cíli by bez startovního čísla nebyli někteří k poznání. Naše posádka zvládla druhou rychlostní zkoušku bez větších problémů a do cíle dorazila na devátém místě.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai faceliftoval korejskou verzi modelu ix35

Díky bodům, které za toto umístění dostali, se Mirek ZapletalMaciekem Martonem posunuli v hodnocení FIA World Cup for Cross Country Rallies před polskou posádku Marek Dabrowski, Jacek Czachor, na čtvrté místo v celkovém hodnocení a tím úspěšně zakončili letošní sezonu. Vítězem závodu se stala portugalská posádka Ricardo PorémManuel Porém na voze Mini, druzí byli Nasser Al AttiyahMathieu Baumel s vozem Ford HRX a jako třetí se umístila brazilská posádka s vozem Toyota Hilux, ve složení  Reinaldo VarelaGustavo Gugelmin. Domácí favorit Miguel Barbosa obsadil místo čtvrté.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Juke od Senner Tuning

Zdroj: Offroadsport