Smart odhalil třetí generaci městského modelu ForTwo

V roce 1998 se začala psát historie dost možná nejznámějšího městského auta. Tehdy ještě jako City Coupé a City Cabrio vyjel na trh první automobil s logem Smart. V průběhu let se první generace přejmenovala na ForTwo a v roce 2007 následovala generace druhá. Po sedmi letech však i v Daimleru naznali, že je čas na změnu a proto se dnes ukázala třetí generace Smartu ForTwo.

Recept je pořád stejný – na minimálním půdorysu s minimální rozměry udělat maximálně efektivní auto pro běžný provoz v přeplněném velkoměstě. K tomu navíc musí vypadat stylově, což se při pohledu na nový ForTwo jednoznačně povedlo. Je patrné, že hlavní inspirací byly koncepty jako FourJoy, ForSpeed nebo ForVision. Velká přední světla v sobě mají integrované LEDky pro denní svícení, na přední masce se strukturou včelí plástve se vyjímá nové logo automobilky a v zadní části zaujmou taktéž nová světla, která poprvé nejsou rozdělena do dvou na každé straně. Jako u každého Smartu, ani malému ForTwo nechybí bezpečnostní rám Tridion, který je navíc lakován do jiné barvy než karosérie (celkem 40 laků karosérie).

Mohlo by vás zajímat:  Škoda postaví nejen Octavii Scout, ale i Laurin & Klement

Hlavním prvkem interiéru je bezpochyby přístrojový panel, tvořený 3,5palcovým barevným displejem a analogovým rychloměrem. Druhý displej se nachází na středovém panelu, ten však patří rádiu či ve vyšších výbavách navigaci. Palubní deska i dveřní panely jsou potaženy látkou, která může být vyvedena v několika barvách. Za příplatek je k dispozici multifunkční volant, přes který může být ovládáno rádio nebo navigace, nebo vůbec poprvé také audio JBL se zesilovačem o výkonu 240 W a osmi reproduktory.

Hned na začátku jsem mluvil o minimálních rozměrech, takže rozhodně stojí za zmínění, že ForTwo má na délku 2,69 metru, na šířku 1,66 metru, na výšku 1,55 metru a jezdí na rozvoru o délce 1873 mm. Délka interiéru jednoho z nejmenších aut na trhu je 2011,6 mm a poloměr otáčení je špičkových 6,95 metru. Do kufru se podle oficiálních údajů vejde 260 litrů, pokud bychom počítali objem až po střechu pak dokonce 350 litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Novinky roku 2013 - 2. část

Díky rozšíření rozchodu kol o 100 mm došlo nejen k posunutí kol víc do rohů automobilu, ale rovněž ke zlepšení agility a jízdních vlastností. Přední náprava využívá zavěšení MacPherson, vzadu najdeme novou nápravu De-Dion, která poskytuje dostatek komfortu posádce automobilu. Řízení používá systém Direct-Steer s variabilním převodem a elektrickým posilovačem řízení pro větší požitek z jízdy. Za příplatek je k dispozici sportovní podvozek, který je nižší a tužší. Na výrobu karosérie bylo použito větší množství vysokopevnostní oceli a zlepšeny byly rovněž deformační zóny. V základní bezpečnostní výbavě nechybí ESP či systém Crosswind Assist, který dokáže automaticky brzdit v krizové situaci

Mohlo by vás zajímat:  Acura NSX na Pikes Peaku

Pod kapotou najdeme, díky technické příbuznosti s Renaultem Twingo, atmosférický litrový tříválec o výkonu 71 koní s točivým momentem 91 Nm nebo turbem dopovaný tříválec o objemu 0.9 litru s výkonem 90 koní a točivým momentem 135 Nm. V budoucnu se dočkáme také základního benzínového motoru o výkonu 60 koní. Motor je samozřejmě uložen vzadu a poháněna jsou zadní kola přes pětistupňový manuál nebo šestistupňový dvouspojkový automat.

Výbava bude od začátku rozdělena do stupňů Passion, Prime a Proxy, přičemž po omezenou dobu bude k dispozici speciální Edition #1, která nabídne několik designových prvků jako například bezpečnostní rám v oranžovém odstínu Lava v kombinaci s bílou karosérií. Cena nemá přesáhnout 11 000 euro (cca 300 000 Kč).

##smart_fortwo##

Zdroj: Smart