Socialismus vs. kapitalismus! Upravená Dacia si to rozdala s BMW 3 Touring

8fe6d718a13616e267e1fcf958facbbc

Na Renaulta 12 si nejspíš vzpomene málokdo, ale jeho rumunský derivát Dacia 1300 si vybaví už valná většina. Bylo uvedeno jako cenově dostupné vozidlo v tehdejším východním bloku a hlavně především pro Rumuny.

Dacia 1300 se prodávala pochopitelně i v tehdejším Československu a plno majitelů se určitě shodne, že šlo o hrozné auto v otázce spolehlivosti. To však nebude případ konkrétního kousku, který se vydal na startovní čáru a vyzval i takové BMW řady 3 Touring (F31). Jak to dopadlo?

Mohlo by vás zajímat:  Americký Focus ST na míru Kenu Blockovi

Jak už asi správně tušíte, ono nepůjde o zcela sériovou Dacii. Zmíněný kus prošel razantní úpravou! V praxi to znamená, že pod kapotou se ukrývá přeplňovaná benzínová osmnáctistovka, která pohání všechna čtyři kola. Ano, čtěte správně, stará Dacia s pohonem 4×4. Také netušíte, jestli je bláznivější ten motor či čtyřkolový pohon, že? Nicméně, výsledkem je impozantní výkon 500 koní.

Podíváme-li se na sériová auta, která se vyráběla v komunistické éře, tak upravená Dacia má asi tak desetkrát větší výkon, což na tom podvozku musí být sakra znát. Na startovní čáru se postavila k dieselovému modifikovanému BMW 335xd Touring o výkonu též 500 koní. Nyní už nebudu nic prozrazovat a podívejte se na přiložené video.

Mohlo by vás zajímat:  Audi A1 Quattro v úpravě ABT