Taky si myslíte, že těch asistenčních systémů je nějak moc? No a bude hůř. Evropská komise chce, aby v nových autech jich bylo ještě více, a k tomu nám ta přibyde ještě černá skřínka. Tak kdo tedy bude řídit? Člověk, nebo to bude na silnici samý robot. A opravdu to přispěje k větší bezpečnosti, jak tvrdí Evropská Unie?
Od roku 2022
Od roku 2022 by tak mohly být v nových autech další asistenti, včetně jakési obdoby černé skříňky, která bude zaznamenávat průběh dopravní nehody. Auta vás prostě a jednoduše budou hlídat na každém kroku včetně toho, jestli:
- Nejste náhodou opilí
- Nebo jestli se vám nechce příliš spát
No, a když náhodou budete mít nějakou tu promili v krvi, nikam prostě neodjedete. Což o to, tohle zrovna by mohlo pomoci. Těch hazardérů s údajným jedním pivem je někdy až příliš. Kromě těchhle dvou vymožeností, si také auto na značce přečte určenou nejvyšší povolenou rychlost a podle toho nastaví omezovač rychlosti. Nezůstane jen u osobních aut, pár novinek by měla dostat i nákladní auta.
Roboti na silnicích
Evropská unie chce také, kromě bezpečnosti, dosáhnout toho, že si lidé musí zvykat na množství jízdních asistentů a důvěřovat jim. To je sice pěkné, nicméně pořád jde jen o počítače, a důvěřovat jim lidé budou jen v případě, že budou fungovat a to pořád. Na druhou stranu, nestačilo by jen se na silnicích chovat tolerantně a s respektem k ostatním? Tyto vynálezy totiž nebudou zadarmo a opět to zvýší ceny vozu. Už tak jsou na naše poměry vysoké.