Sportovní oddělení Renaultu připravilo další speciální model

Za poslední roky se továrna ve francouzském Dieppe stala synonymem pro výborná sportovní auta. Stačí zmínit takové perly jako minulé Clio RS, Mégane RS R26.R nebo Mégane RS 275 Trophy-R, aktuálně nejrychlejší předokolka na Nordschleife. Koncept Renaultsport R.S. 01 je však ještě o něco dál.

Kupé totiž není (zatím) určeno na běžné silnice, ale pro značkový šampionát Renaultsport Trophy, který se pojede od příštího roku během hlavních závodů World Series by Renault. Seriál se má zároveň stát „předetapou profesionálního šampionátu GT a vytrvalostního závodu.“ Celkem se má jet až 9 závodů, ve kterých bude mezi sebou soupeřit dvacet posádek během tří víkendových dnů. Cena jednoho speciálu však bude 282 000 liber (cca 9,8 milionu korun).

Mohlo by vás zajímat:  Nissan odhalil během zápasu Super Bowl svou zbraň pro Le Mans

Od šampionátu ale zpět k autu, které je postaveno kolem karbonového monokoku a bezpečnostní ocelové klece, obojí vyvinuto ve spolupráci s Dallarou. Oboje taktéž plní, stejně jako 150litrová nádrž, limity kategorie LMP1. Samotná karosérie je postavena z kompozitních materiálů a kromě prvků, typických pro současné koncepční Renaulty (LED diodová světla vpředu u vzadu nebo výrazné logo automobilky), nabídne R.S.01 přední splitter, který usměrňuje tok vzduchu ke dvěma postranním křidélkům za předními koly, mohutné zadní křídlo, zadní difuzor a dvojitou koncovku výfuku.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi Outlander a Lancer Evo v záchranářské úpravě pro Pikes Peak

Na délku má „placka“ 4710 mm, na šířku extrémních 2000 mm a na výšku pouze 1166 mm. Mezi nápravami je 2744 mm, rozchod kol vpředu 1675 mm doplňuje zadní rozchod o hodnotě 1624 mm. Hmotnost celého auta nepřesáhne 1100 kg, což v kombinaci s 3.8litrovým šestiválcem se dvěma turby dává docela solidní dynamické možnosti.

Jednotka má původ v Nissanu GT-R Nismo, pro potřeby Renaultu však byl její výkon i točivý moment mírně snížen, takže nabídne „více než“ 500 koní a „více než“ 600 Nm, což však stačí na maximální rychlost přes 300 km/h. Poháněná jsou zadní kola a to skrz sedmistupňovou sekvenční převodovku Sadev s řazením pádly pod volantem, které pomáhá samosvorný diferenciál s omezeným prokluzem. Bezpečné zastavení mají na starosti karbonové kotouče PFC Brakes o průměru 380 mm se šesti pítky, jež jsou ukryté za 18palcovými koly s pneumatikami Michelin 30/68 R18 vpředu a 31/71 R18 vzadu. Obě nápravy jsou vybaveny dvojitými trojúhelníkovými rameny nad sebou s tlačnými tyčemi a stavitelnými tlumiči Öhlins

Mohlo by vás zajímat:  Tidemand posílí tým Škoda Motorsport

##rendlrs01##

Zdroj: Renault