SsangYong ukázal nový kompaktní crossover

42 měsíců a investice ve výši 350 miliard korejských wonů (cca 7,55 miliardy korun), to jsou prostředky, které do vývoje zcela nového crossoveru Tivoli vložil SsangYong, potažmo Mahindra jako jeho vlastník. Proto není divu, že jsou na konkurenta Nissanu Juke nebo Opelu Mokka kladeny vysoké nároky – do dvou let má pomoct zvednout celosvětové prodeje jihokorejské automobilky na 300 000 kusů ročně!

První kompletně vyvinutý model pod taktovkou indické Mahindry jezdí na zcela nové platformě, které se v budoucnu dočká například i malé MPV velikosti Kie Venga. Podle neoficiálních informací by mělo být MPV o něco větší než crossover Tivoli, jenž měří 4195 mm na délku, 1795 mm na šířku, 1590 mm na výšku a mezi nápravami má 2600 mm. Když je řeč o blízké budoucnosti nejstarší jihokorejské automobilky, sluší se zmínit také příchod prodloužené verze nového crossoveru, jehož platforma bude velikostně odpovídat chystanému MPV.

Také design karosérie se vymyká všemu, na co jsme byli doposud u SsangYongu zvyklí. Svěží tvary nepostrádající nápad, LED diody pro denní svícení v hlavních světlometech, 16palcová nebo 18palcová kola, široké boky, efekt plovoucí střechy či možnost individualizace včetně barevně odlišné střechy a karbonových krytů zrcátek. Na to by evropští zákazníci mohli slyšet! Interiér bude díky možnosti výběru z béžového, černého či červeného provedení hrát na city zákazníků, automobilka však slibuje také štědrý vnitřní prostor, což demonstruje na kufru o objemu 423 litrů. Jen škoda, že plastové plochy vypadají na první pohled docela lacině. Potěší naopak vysoká úroveň konektivity, zahrnující multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem, možností připojení telefonu, zadní parkovací kamerou a vestavěný audiosystém se šesti reproduktory a MP3/WMA/WAV/FLAC/APE konektivitou.

Mohlo by vás zajímat:  Ford F-250 na prodej

Pod kapotou se objeví zatím jediná zážehová pohonná jednotka e-XGi160 o objemu 1.6 litru v kombinaci se šestistupňovou manuální či šestistupňovou automatickou převodovkou Aisin a pohonem předních kol. V obou případech disponuje motor 126 koňmi při 6000 ot./min a 157 Nm při 4600 ot./min. Jediným zveřejněným provozním údajem je kombinovaná spotřeba 8,1 l/100 km ve verzi s manuální převodovkou, respektive 8,3 l/100 km ve verzi s automatickou převodovkou. Při pohotovostní hmotnosti 1270 kg s manuální skříní a rovných 1300 kg více s automatickou skříní by však nemusel mít motor s kompaktním SUV tolik práce. Ve stádiu příprav je zatím přeplňovaná tříválcová dvanáctistovka, ještě v průběhu letošního roku má na evropský trh přijet naftová šestnáctistovka v kombinaci s pohonem všech kol.

Byla-li řeč o nové platformě, je potřeba zmínit rovněž elektronický posilovač řízení Smart Steer, pracující v režimech Normal, Comfort a Sport. Podvozek využívá vpředu zavěšení McPherson, vzadu SsangYong nainstaloval klasickou torzní příčku. Hluk a vibrace pronikající do kabiny od motoru snižuje dvojitá izolovaná přepážka. V rámci aktivní bezpečnosti je nejdůležitější použití vysokopevnostní oceli na celých 40% karosérie, v základu nebude chybět ani ESP a monitorování tlaku v pneumatikách. Pasivní bezpečnost zastupuje sedm airbagů včetně kolenního řidiče a bezpečnostní pásy s duálními předpínači, respektive s preventivním přitáhnutím v případě hrozící nehody. Pro úplný výčet výbavy už zbývá pouze ta komfortní, zahrnující dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu, tempomat, dešťové senzory nebo automatická světla.

Cílem SsangYongu je prodat 100 000 kusů modelu Tivoli ročně. Prodej v Jižní Koreji již běží, základní cena za verzi TX (k dispozici též vyšší verze VX a LX) s manuální převodovkou je 16,35 milionu wonů (cca 361 000 korun), automat startuje na 17,95 milionech wonů (cca 397 000 korun). Export do Evropy, Jižní Ameriky i ostatních asijských zemí se rozběhne v průběhu letošního roku, v plánu je vývoz i do Spojených států. 

Mohlo by vás zajímat:  Audi RS Q3 se představí v Pekingu!

Zdroj: SsangYong