Stále jezdí v levém pruhu a nevidí v tom problém. Argumenty těchto řidičů nemají logiku

Pokud jde o víceproudou silnici v obci, je jedno, zda řidič jede v levém, nebo pravém pruhu. Jde o takzvanou souběžnou jízdu, která ale neplatí ve chvíli, kdy obec končí. V takovém případě je nutné jízdu přizpůsobit současným pravidlům. A je jedno, zda se jedná o dálnici, nebo obchvat kolem města. Mimo obec je levý pruh určený jenom k předjíždění. Přesto v něm někteří tráví většinu času. Záměrně, s argumenty, které zdravý rozum nechápe.

Lepší silnice

Je pravdou, že v některých úsecích je levý jízdní pruh v lepším stavu než ten pravý. Zub času a pravidelná zátěž se tak mohla negativně podepsat na stavu vozovky. To ale platí už jenom na těch nejstarších, dlouho neopravovaných úsecích. A těch mnoho není. Navíc vozy jsou stavěny na to, aby nerovnosti dokázaly absorbovat bez toho, že by bylo nutné za pár desítek tisíc kilometrů měnit tlumiče.

Dodržování rychlosti

Právo na to měřit rychlost a trestat ty, co ji porušují, má jenom policie. Nikoliv samozvaní strážci zákona. I pokud někdo jede v levém pruhu více než 130 kilometrů v hodině na dálnici nebo 90 km/h mimo obec, není důvod záměrně blokovat levý jízdní pruh s argumentem, že rychleji by jet neměl. Ani ten, co jede rychleji, by levý pruh blokovat neměl, protože vždy se najde někdo, kdo může jet ještě rychleji.

Zdroj obrázku: Freepik

Prázdná silnice

Jedním z argumentů je také to, že na prázdné silnici je to jedno, protože se daný řidič nikomu neplete ani nikoho neblokuje. Na jednu stranu je to pravda, ale zároveň je třeba připomenout, že jízda v levém pruhu je náročnější na pozornost. Je třeba hledět nejenom dopředu, ale i do zpětného zrcátka, zda nejsme dojetí jiným vozem a nemáme uhnout. Jet stále v levém je proto často nebezpečnější, a i to je důvod, proč na jasnou úpravu jeho využití tuzemské zákony myslí.

Mohlo by vás zajímat:  Kia spolu s neziskovou organizací Seniorem s radostí zve seniory do autokina

Bude zúžení

Častý nešvar v případě zúžení, kdy se provoz svádí do jednoho pruhu, je ten, že se do daného směru řidiči řadí klidně i kilometry předtím, než k danému místu dojedou. Nejenom že negativně ovlivňují plynulost provozu, ale také v daném případě blokují levý pruh, pokud je překážka v tom pravém. Přesto mají daní lidé argument, že je jejich jízda v pořádku, protože se řadí s dostatečným předstihem.

Zdroj: https://bridgestone-mea.com/en/discover/the-12-most-common-driving-mistakes