Přijít k autu, sáhnutím na kliku odemknout, sednout si a po stisknutí tlačítka nastartovat. To není sci-fi, ale běžný jev u modernějších a dražších vozidel. Bezklíčový vstup a také startování tlačítkem, to jsou dva druhy výbavy, které se u současných vozů už víceméně standardně objevují. Na první pohled přinášejí výhody a komfort, ale realita může být jiná. Jsou totiž i nevýhody a problémy, o kterých se moc nemluví.
Riziko krádeže
Aby bylo možné auto odemknout nebo nastartovat, musí být klíček u vozu a poté uvnitř. Zloději však mají sofistikované metody a díky mnoha zařízením umí signál z klíčku zesílit a prodloužit. Klíč od vozu tak může být uložen v doma, zatímco zloději díky svému zařízení odemykají auto před domem. To tlačítkem nastartují a odjíždějí.
Jízda bez klíčku
Klíček musí být uvnitř jenom při nastartování. K samotné jízdě už nutný není. Auto často vydá signál o tom, že už není ve voze, ale ten nemusí každý zaregistrovat. Při půjčování auta tak může dojít k tomu, že druhá osoba nemá k dispozici klíček, protože ta první s ním nevědomky odejde. Jakmile druhý řidič auto zaparkuje a zhasne motor, už nemá jak zamknout ani znovu nastartovat.
Otravné pípání
Je pravdou, že u některých vozů je signalizace o chybějícím klíčku výrazná, a tak k předchozí situaci nemusí dojít. Vznikne ale zcela jiná. Stačí vystoupit z místa řidiče a jít si zvenku porovnat věci na zadní sedačky. Nebo stačí jít otevřít zavazadlový prostor. Nastartovaný vůz, pokud máme klíček v kapse, vydává nepříjemný zvuk, který je slyšet daleko po okolí.
Zapomenutí předání klíčku
Mnohdy máme klíček v kapse nebo v kabelce. A to může být problém, když druhý den potřebuje vůz někdo jiný z rodiny. U klasického řešení musíme klíček vyndat ze zapalování, a tak je vysoká pravděpodobnost toho, že ho doma položíme nebo pověsíme na své místo. Takto ho ale v kapse nebo kabelce zapomeneme a druhá osoba v tu chvíli nemá jak odjet.
Zdroj: https://www.noahsgarage.com/advantages-and-disadvantages-of-push-start-ignitions/