Co řidiči na svých cestách vyloženě nesnáší? Je jasné, že to musí být kolony. Ty nás uvězní na silnici na desítky minut, někdy klidně i na několik hodin. Jak se ale dostat vpřed? Motorkáři toto vyřeší kličkováním mezi vozidly. Co ale lidé v autech? Ti moc možností nemají. Přesto některé existují, jen pozor na policii.
Odbočovací pruh
První možností, jak se dá předjet kolona, je využití odbočovacího pruhu. Jednoduše řečeno, řidič do něho najede, pokračuje tímto prázdným pruhem a ve chvíli, kdy by měl odbočit, se začne zařazovat zpět do přímého směru. Chce to pochopitelně trochu drzosti a schopnosti dokázat se rychle někam vmáčknout. Je normální, že se takto někdo cpe do kolony, pokud nemá místní znalost a splete si pruhy. Záměrné zneužívání odbočovacího pruhu ale není správné.
Připojovací pruh
Podobný postup jako v odbočovacím pruhu. Když připojovací pruh začíná, řidič do něj záměrně najede. Toto ale může být značně nebezpečný manévr, protože je nutné brát ohled na ty, kdo se skutečně připojují. Následně řidič předjíždějící řadu aut předjede a na konci připojováku se zařadí. Tady má výhodu v tom, že by mělo být uplatněno pravidlo zipu a zařazení do proudu vozidel obvykle nebývá žádný problém.

Odstavný pruh
Mnohdy můžete vidět, jak se odstavným pruhem řítí několik vozidel, které následně najedou do vzniklého odbočovacího pruhu, kde skutečně odbočí. Podobné konání se samozřejmě dá pochopit. Co se ale pochopit nedá, je záměrné předjíždění kolony odstavným pruhem. Tady už jde nejenom o hulvátsví, ale pochopitelně také přestupek.
Benzinka nebo odpočívadlo
V podstatě legální, i když ne úplně férovou možností, jak předjet kolonu, je využití čerpací stanice nebo odpočívadla. Reálně se tímto místem jenom projede, následně se projíždí celým připojovacím pruhem a na jeho konci se zařadí. Tímto způsobem se může klidně podařit předjet celou kolonu o několik set metrů, což se při spěchu hodí.
Zdroj: https://www.holtsauto.com/redex/news/traffic-management-we-could-all-save-time-with-these-rules/