Stav našich dálnic vede k některým nebezpečným manévrům, které mohou končit nejen pokutou

Nejenom že je tuzemských dálnic stále zoufale málo a na některých klíčových tazích napříč naší republikou stále chybí. Nelze zapomínat ani na to, že některé dálniční úseky jsou v zoufalém stavu. To vede mnohdy k manévrům, které jsou životu nebezpečné. Co řidiči na našich dálnicích vlivem jejich současného stavu často dělají?

Jízda v levém pruhu

Levý pruh je na dálnicích určený jenom pro předjíždění. Pokud se provoz neucpává a nevznikají proudy souběžně jedoucích vozidel, měl by být řidič v levém pruhu jenom po dobu nezbytně nutnou v rámci svého předjížděcího manévru. Realita je ale taková, že mnoho řidičů jede podstatnou část jízdy jenom v levém. To proto, že pravý pruh je natolik rozbitý, že si nechtějí ničit své auto.

Připojování v nízké rychlosti

Připojovací pruhy slouží k tomu, aby v nich řidič nabral potřebnou rychlost a následně se bezpečně zařadil do proudu vozidel. Problém ale může nastat ve chvíli, kdy je připojovací pruh až příliš krátký. V kombinaci s plně naloženým vozem nízkého výkonu se objeví známá situace. Řidič se nedokáže dostat ani na stovku a má se zařadit mezi vozy jedoucí o několik desítek kilometrů v hodině rychleji. V tu chvíli je jasné, že je musí minimálně omezit, v krajním případě je i ohrozí.

Zdroj obrázku: Freepik

Jízda bez odpočinku

Častým nešvarem na našich dálnicích je také to, že mnoho řidičů jezdí dlouhé trasy bez odpočinku. Mnohdy to není kvůli tomu, že by zastavit nechtěli, ale že prostě nemají kde. Odpočívadla u nás suplují hlavně benzinové pumpy, kde není výjimkou drahé jídlo a pití či placené toalety. Klasická odpočívadla jsou potom v takovém stavu, že člověk musí být hodně otrlý, aby zde načerpal síly. A tak raději dojede na jeden zátah do cíle své cesty. Únava s mikrospánkem však mohou být velmi nepříjemní spolucestující.

Mohlo by vás zajímat:  Auta z loňských povodní se snaží majitelé prodat, nenechte se ošálit

Prudké brzdění

Především špatný technický stav některých úseků vede k tomu, že jsou řidiči nuceni doslova znenadání brzdit. Na některých částech dálnic se vytvořily výrazné praskliny, jinde zase hrboly. Řidič neznalý daného úseku instinktivně šlápne na brzdy v zájmu zvládnutí manévru a ochrany auta. Řidiči jedoucí za ním však nemusí stihnout na manévr zareagovat a dojde k nehodě.

Zdroj: https://www.carfax.ca/resource-centre/articles/the-top-10-driving-mistakes