„Stěrače stírají, světla svítí!“ Nezapomenutelnou scénu z filmu Vrchní, prchni! si asi vybaví skoro každý, když dojde na kontrolu stavu auta před odjezdem. A přesto se do takhle podrobné kontroly, kterou nám ostatně vtloukají do hlav také instruktoři v autoškolách, pustí jen málokdo. Drtivá většina řidičů dnes spoléhá na to, že jejich auto není žádný plátěný Velorex, a tak se v něm přes noc jen tak něco neporouchá. Ti zodpovědnější si alespoň po nastartování očima prolétnou kontrolky na palubní desce, jestli se nerozsvítí nějaké varovné. Řada řidičů ale jen rutinně nastartuje a rovnou vyrazí.
Nefunkční světlomet
I v nejnovějších autech, která jsou doslova prošpikovaná elektronikou a všemožnými kontrolními systémy, se ale může stát, že přestane svítit jeden ze světlometů. Dokonce i tak, aniž by si toho řidič nutně musel všimnout, pokud jde o zadní světlomet. Nesvítí-li přední světla, defekt pravděpodobně nepřehlédnete, minimálně po setmění. Ale na nesvítící zadní světlomet vás musí upozornit ostatní řidiči, nezkontrolovali-li jste si jej před jízdou.

Z auta je najednou motorka
Nesvítící zadní světlo je přitom mnohem nebezpečnější než rozbitý přední světlomet. Vidíte-li špatně na cestu před sebou, jednoduše zpomalíte tak, aby jízda byla bezpečná. Jedete-li však jen s jedním zadním světlometem, vaše auto může vypadat jako motorka. A zejména v případě, že vám nesvítí levé světlo, to může být velmi nebezpečné. Pokud by se vás totiž někdo pokusil předjet, může být nemile překvapený tím, jak velké vaše auto ve skutečnosti je.
Hrozí pokuta
Za jízdu s nefunkčním světlometem vám hrozí pokuta od silniční hlídky, a to bez ohledu na denní dobu – s rozbitým světlem nesmíte jet ani v pravé poledne. Ale ze statistik pojišťoven vyplývá, že nehody zcela nebo alespoň částečně zapříčiněné nefunkčním světlometem se mohou hodně prodražit i bez pokuty, nehledě na skutečnost, že v sázce jsou i životy a zdraví.
Zdroj: https://www.carouseliowacity.com/check-your-headlights