Nálepka na registrační značce vyjadřuje určitý postoj, ale policie či STK na ni mají jasný názor

Registrační značku, někdy též stále označovanou jako SPZ, musí mít na svém autě každý. Jedním z prvků dané tabulky je také modrý proužek se znakem Evropské unie, který však mnoha motoristům leží v žaludku. Ti neváhají a často ho přelepují různými jinými symboly. Jde tak o zajímavé vyjádření názoru. Většina těchto lidí si však …

Číst více

Česko je v počtu dobíjecích stanic na konci Evropy, tři čtvrtiny jsou jen ve čtyřech zemích EU

Tři čtvrtiny dobíjecích stanic v Evropě jsou pouze ve čtyřech státech Unie – Nizozemsku, Německu, Francii a Velké Británii. Tyto státy přitom pokrývají jen asi čtvrtinu území osmadvacítky. Vyplývá to z interaktivní mapy Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). Nabíječky v ČR tvoří jen 0,4 % z jejich celkového počtu v EU a Česko je tak na konci evropského …

Číst více

Čerpací stanice budou muset kvůli EU uvádět srovnání nákladů různých typů paliv

V příštím roce by pro motoristy mělo být na čerpacích stanicích dostupné porovnání nákladů na provoz v závislosti na druhu paliva. Novinku by měly země EU do své legislativy implementovat do konce roku 2020. Už dnes je možné cenovou výhodnost CNG, které se prodává v kilogramech, odvodit z ceny za metr krychlový. Nově ale …

Číst více

Propadl mu řidičák, hlavu si s tím nelámal. Podle EU to ničemu nevadí

Máte propadlý řidičák a obáváte se na silnici? Nemusíte se bát. I jízda s propadlým řidičákem může být legální. Tedy podle EU, která přijala několik opatření, která vycházejí z pandemie koronaviru. A i když Evropská unie často hází motoristům klacky pod nohy, v tomto případě udělala konečně něco dobrého. Klidně s propadlým řidičákem Za normálních okolností byste s propadlým …

Číst více

Z ničeho nic začal intenzivně brzdit. Za způsobenou nehodu mohl asistent ve voze

Pokud auto před námi zcela a z ničeho nic začne brzdit, máme co dělat, abychom manévr bezpečně dokončili. Když se podíváme na naše silnice, tak řetězové nehody, které vzniknou, má na svědomí jak často nenadálé a bezdůvodné brzdění toho prvního vozu, tak i nedodržení bezpečné vzdálenosti těch ostatních. A zatímco za nedodržení vzdálenost mnohdy může …

Číst více