Historie Ferrari 410 S

Závodní vůz Ferrari 410 S byl určen pro závod Carrera Panamericana. Písmeno S v názvu znamenalo Sport nebo Speciale. Motor byl původně vyvinutý pro model 410 Superamerica. Celkem vznikly pouze čtyři závodní vozy, dva z nich měly na každý válec jednu svíčku a výkon 250 kW, zbylá dvojice pak měla na každém válci …

Číst více

Historie Ferrari Superamerica

Ve Ferrari se rozhodli zaměřit se na prodejní úspěchy v USA a tak se nástupcem typu 375 America stal model 410 Superamerica. Poprvé byl představen v Paříži v roce 1956. Tedy alespoň podvozek, karoserie od Pininfariny se představila až v Bruselu. Pod kapotu nového vozu se nastěhoval pětilitrový vidlicový dvanáctiválec Lamperdi s výkonem 250 KW. V závěru …

Číst více

Historie Ferrari America

Jméno America dostaly u Ferrari sportovní kupé určené pro americký trh. Prvním takovým byl typ 340 America, který se ovšem představil poprvé na pařížském autosalonu v roce 1950. Pod kapotou mu tepal vidlicový dvanáctiválec o výkonu 220 koní.  Karoserie se vyráběly kusově na zakázku u studií Ghia, Vignale a Carrozzeria Touring. Celkem vzniklo údajně pouze …

Číst více

Historie Ferrari 365 GT

O Ferrari se říká, že vyrábí skvělá auta, když se jim moc nedaří. Hlavně tedy, když se jim nedaří na závodních tratích Formule 1. Z mnohem temnějšího období pochází i sportovní typ 365 GT 2+2. Ten se zrodil v době, kdy pyšnému maranellskému hřebci hrozil bankrot. Firmu měl zachránit Ford, ale Enzo si prodej …

Číst více

Historie Ferrari 500 Superfast

Jméno Superfast se u italské automobilky neobjevilo poprvé, nesl jej už koncept 410 Superfast. V roce 1964 se však v Ženevě představil rychlejší a luxusnější model, který si toto jméno vypůjčil. Původně sice měl převzít od předchůdce jméno Superamerica, ale po instalaci pětilitrového vidlicového dvanáctiválce se třemi karburátory Weber s výkonem 294 kW konstruktéři usoudili, …

Číst více

Dave Cironi – Ferrari Testarossa

S každým dalším videem musím Davemu jeho zážitky závidět. Všechna ta úžasná auta se kterými se sveze, to jsou sny moje sny z dětství a moji hrdinové z plakátu. A ani dnešní video není výjimkou. Tentokrát tu je Ferrari Testarossa s pětilitrovým dvanáctiválcem. Sice není bílé, jaké bych si koupil já, ale i tak je to …

Číst více