Praga Piccolo na prodej

Se starým českým veteránem nešlápnete vedle. A tak můžete hned směnit své peníze za Pragu Piccolo z roku 1934. Zelená karosere s černými blatníky, místo pro řidiče a tři pasažéry v původním interiéru včetně sedadel. Navíc vyřízené SPZ. Pod přední kapotou řadový vodou chlazený čtyřválec o objemu 995 ccm. Stále je v původním provedení, má už levostranné …

Číst více

Video: Praga R1 na Donington Parku – EVO Magazine

Nejprve ale pár technických informací, abychom mohli tuto neuvěřitelnou závist uvést do správného kontextu. Základem Pragy R1 je karbonový monokok přirozeně splňující bezpečností standardy FIA. Jeho vzezření rozpíná funkční karosérie, vytvářející opravdovou aerodynamickou přilnavost, na kterou se při pronásledování prvního místa v závodě musíte stoprocentně spolehnout. Uprostřed uložený dvoulitrový čtyřválec Renault produkující 213 koní (při 7250 …

Číst více

Praga uvádí nové pohárové závody

V rámci propagace nové závodního typu Praga R1 bude uspořádán seriál pohárových závodů R1 Endurance Cup. V něm se utkají piloti se speciály Praga R1, které pohání přeplňovaný dvoulitr Renault Sport Formula. Vozy přitom váží díky karbonovému monokoku pouhých 625 kg. Díky skvělému poměru výkon/váha 0.46 bhp/kg se ovládání vozu připomíná prototypy …

Číst více

Praga chystá vytrvalostní cup

Pragu si většina z nás stále spojuje s legendární V3S, ale její porevoluční minulost se od ikonického nezmaru dnes již výrazně liší. Má za pasem titul mistra světa v motokárách z roku 2012 a ve velkém světě malých závodníků se dnes již najde opravdu málokdo, kdo by motokáry Praga neznal. Úspěchy sklízela i jejich závodní prvotina …

Číst více

Rychlejší verze Pragy R1

Praga R1, závodní automobil vznikající na Slovensku, má s klasickou českou automobilkou společné jen jméno. Jinak je model dílem vývojového týmu, stojící za sportovním modelem K1 Attack a vývozcem zbraní Praga Export.  Po loňském představení Pragy R1, která se letos testuje a účastní i některých závodů pod hlavičkou FIA, instalovali inženýři týmu pod kapotu turbodmychadlo …

Číst více

Praga se vrací se závodním speciálem!

Praga, kdysi slavný český výrobce nákladních, ale i osobních automobilů opět ožívá. Sice už nejen v českých rukou, přesto značku Praga opět vídáme na automobilovém nebi. A nyní tady máme její poslední počin! „Placka“ R1 je postavena podle nejlepších závodnických způsobů. Kompaktní, 4170 mm dlouhá karoserie je tvořena převážně karbonem a jejím základem je …

Číst více

Praga Grand 8

Jako dalšího adepta do rubriky Historie jsem si vybral něco, co každý z nás nezná a je to naprostý unikát. Základní Praga Grand se vyráběla už od roku 1912, jenže já Vám představím speciální model Grand 8, který vyjížděl z továrny až v letech 1929 – 1932 a řadil se tak mezi nejkomfortnější automobily této …

Číst více