Student Agency spojuje síly s Tick Tack taxi

Ostravský rodák Radim Jančura je jedním z nejzajímavějších podnikatelů v naší malé republice. Se svou společností Student Agency zpříjemnil zákazníkům zahraniční zájezdy a au pair umístění, pomocí žlutých autobusů udělal doslova revoluci v české vnitrostátní i zahraniční dopravě, kterou rozšířil i na železnice s vlaky RegioJet a nyní se pouští také do taxislužeb. Jeho cílem je očistit jméno České republiky a vyburcovat konkurenci.

Na úvod tiskové konference nám byl puštěn díl pořadu Město podvodů?, který se zabýval děsivě špatnou situací pražských taxislužeb. Všechny jsou zaměřeny čistě na vlastní výdělek a jejich řidiči, kteří pracují sami na sebe, se snaží zákazníky okrádat, kde to jen jde. To českým taxislužbám vytváří špatnou pověst, která pak vrhá špatné světlo na Prahu a potažmo celou Českou republiku. A to ovlivňuje nejen naše smýšlení, ale především smýšlení zahraničních turistů.

Pan Jančura o vstupu do vod taxislužeb přemýšlel již řadu let, ale konkrétních rozměrů začaly jeho představy nabírat až po setkání s Tomášem Novákem, zakladatelem společnosti Tick Tack. Ta již řadu let provozuje vozy značky Audi a snaží se nabízet luxusní služby. Nevýhodou je však nízký stav vozového parku, čímž se prodlužují dojezdové časy za zákazníkem a trpí také plošné pokrytí Prahy. S tím chce právě pomoci Radim Jančura a společnost Student Agency. Spolupráce obou firem začala již v dubnu letošního roku, ale plnohodnotný rozjezd nastává až nyní. Student Agency vlastní 80% procent Tick Tacku a snaží se ještě více zkvalitnit služby a rozšířit vozový park.

Základem jsou vozy Audi A6 současné generace, které dodává a servisuje Porsche Praha Prosek. Splácení dodaných modelů probíhá operativním leasingem od společnosti ŠkoFin v délce jednoho roku, po jehož uplynutí Tick Tack vůz prodá a pořídí nový. Pokud Vás zajímají bližší technické informace o vozech, společnost provozuje modely Audi A6 ve verzích sedan i kombi, pod jejichž kapotami pracuje dvoulitrové TDI spojené s šestistupňovou manuální převodovkou. Do konce roku má být pořízeno 150 těchto vozů, přičemž na jednom se budou střídat dva až tři řidiči, což znamená celkový počet kolem 400 řidičů. Postupem času budou tato čísla nadále zvyšována a cílem je až 500 vozů, čemuž odpovídá zhruba 1.200 řidičů. Kromě Audi A6 však momentálně ve vozovém parku Tick Tack taxi najdete i několik kousků Volkswagenu Multivan. Tradiční barvou Student Agency je žlutá, jenže ta má u taxíků špatnou pověst, proto jsou prozatím všechny automobily společnosti v bílé barvě.

Mohlo by vás zajímat:  Pošumavský Slalom Cup - První kolo je za námi

Náběr do řad řidičů probíhá stále a společnost hledá především lidi, kteří mají zkušenosti s řízením osobních vozidel, ale nikdy neprošli jinou taxislužbou. Nové zaměstnance si pak Student Agency proškolí a zařídí jim potřebné dokumenty. Důraz je kladen na čistý vzhled a sjednocenou pracovní uniformu, příjemné vystupování v komunikaci se zákazníkem a alespoň základní znalost angličtiny. Řidič je však na rozdíl od konkurence přímo zaměstnancem společnosti a tak má jistotu v podobě fixní části platu, ke které se mu pak připočítává provize podle výkonnosti. Zaměstnanec společnosti také nemusí hradit benzín z vlastní kapsy, neplatí za pronájem vozu, instalovaného komunikátoru ani taxametru. Zůstává na něm pouze kvalitní přeprava osob a udržování čistoty ve voze.

U luxusních vozů a příjemných řidičů ale Tick Tack nekončí. Všechny automobily mají světlé interiéry, čemuž se ostatní taxislužby snaží vyhnout, protože jsou údajně náročnější na údržbu a jsou vidět sebemenší nečistoty. Na to právě Tick Tack sází a světlým interiérem dává zákazníkům najevo, že si na čistotě dávají opravdu záležet. Příjemným bonusem je pak luxusnější pocit při jízdě ve světlém prostředí. Cestující při každé jízdě dostanou zdarma balenou pitnou vodu a na požádání malé drobnosti jako vlhčené ubrousky a podobné. Pro nabíjení elektronických zařízení je u zadních sedaček umístěna zásuvka na 230Vdva USB porty. Co zákazník během jízdy nepozná, jsou dodatečně montované tlakové snímače v sedačkách, které začínají reagovat už na 10 kilogramů váhy. Jejich účelem je zajistit, aby řidič někoho nepřevážel bez zapnutého taxametru a po jízdě si neřekl o astronomickou částku, kterou by následně strčil do vlastní kapsy. Na konci každé jízdy zákazníci bez vyžádání dostanou účtenku s kompletními informacemi, jako je nástupní místo, délka trasy, rozpočítaná cena a další. Zajímavostí je také uvedení tzv. TRIP ID, což je číslo, které je po jízdě možno zadat na webu společnosti a vyjedou detaily právě odjeté cesty. Veškeré ceny jsou navíc včetně DPH, tudíž je zde možnost jeho následného odečtu. A pokud byste měli při jízdě jakékoliv pochybnosti, v každém voze naleznete nálepku s číslem vozu a kontaktem na speciální dispečink.

Mohlo by vás zajímat:  Speed Empire - Video z Prvního velkého jarního bublání amerik v Jizbicích

Zatím jsem ještě nezmínil dva pravděpodobně nejdůležitější prvky ve vozech Tick Tack taxi. Prvním je zrcátkový taxametr, který je krásně přehledný pro cestující a navíc dokáže rozpoznat a zamezit vliv tzv. turba. A co to takové turbo je? Taxametry snímají otáčky kol vozu a podle toho vypočítávají rychlost, ujetou trasu a cenu jízdy. Zmíněné turbo je dodatečně instalovaným systémem, který dokáže taxametr zmást a diktovat mu, že vůz jede až deseti- nebo dvacetinásobnou rychlostí. Technicky se jedná o jednoduchý odpor, který tvoří malá krabička, pár drátků a spínač (foto v galerii). Na výše zmíněném videu, konkrétně v čase 1:20 a dále, je vidět, jak si řidič poklepává na řadicí páku. Ta je totiž nejčastějším umístěním spínače turba. Druhou nejčastější možností je instalace pod kobereček v oblasti pedálu spojky. Podle odhadů ministerstva dopravy je tímto systémem vybaveno až 90% pražských vozů taxi. Řidiči Tick Tacku tedy nic podobného ve vozech používat nebudou schopni.

Druhým důležitým prvkem vozů společnosti Tick Tack je speciálně vyvinutý tablet instalovaný na zadní straně pravé přední sedačky. Jeho prostřednictvím můžete nejen ovládat audiosystém vozu, sledovat televizi a filmy a brouzdat po internetu, ale především máte přehled o jízdě. Pomocí Google Maps je zobrazována plánovaná trasa, včetně údajů o její délce a nástupním a výstupním místě. Dalšími informacemi je jméno řidiče a aktuální kurz ČNB, podle kterého se bude přepočítávat cena při platbě v eurech.

Mohlo by vás zajímat:  Výročí 100 let od prvního závodu v Plzni

Zajímavou možností je rezervace vozu po internetu, případně platba speciální kreditovou jízdenkou. Tu si můžete nechat nabít přímo od řidiče ve voze a díky jejímu vlastnictví máte cestovné o něco levnější. Kromě této kreditové jízdenky můžete platit také klasickou platební kartou nebo hotovostí v korunách i eurech.

Možná si říkáte, že při všech těchto službách bude cena za jízdné naprosto astronomická, to se ovšem mýlíte. Tick Tack se sice cenou nepodbízí, ale je srovnatelný s konkurencí, kterou naopak předčí kvalitou. Tím chce pan Jančura ostatní společnosti vyburcovat ke snížení cen nebo zvýšení kvality, což oboje ve výsledku zlepší přepravní podmínky pro nás zákazníky.

Co se vstupních nákladů týče, údajně jsou ve výši několika desítek milionů relativně nízké. Na dotaz, kolik je plánovaný zisk, pan Jančura doslova odpověděl: „Manažeři mě za to nemají rádi, ale nedělám to pro prachy, zisk je mi ukradený.“ Načež dodal, že ze začátku očekává prodělečnost celého projektu.

Na závěr tiskové konference vybrané novináře rozvezly nové vozy do redakcí nebo domů. Multimediální systém na palubě byl bohužel v testovacím režimu a tak zatím nefungoval, ale i tak byla jízda velice příjemná a mladý řidič dobrým společníkem. Je mi jasné, že dostal za úkol být na přiděleného novináře extrémně příjemný, aby udělal společnosti dobrou reklamu, ale pokud se i jen poloviční porce atmosféry dostane i běžným zákazníkům, bude zcela bezkonkurenční. Ostatní taxislužby by se měly začít bát… Nezbývá, než panu Jančurovi a společnostem Tick TackStudent Agency s novou taxislužbou popřát hodně úspěchů do budoucna.