Od auta chceme, aby nám vydrželo co možná nejdéle. A pokud nejsme spokojeni, chceme se ho rychle zbavit a koupit si jiné. A právě zkoumání toho, jakých aut se lidé nejčastěji zbavují už v prvním roce, to byl úkol odborníků z iSeecars. Testovací vzorek nebyl rozhodně nijak malý, jelikož tito experti sledovali celkem 46 milionů prodejů nových vozidel. A u nich zkoumali, jaký počet si během prvního roku najde nového majitele. Výsledky jsou velmi překvapující.
Dominují prestižní značky
Mohlo by se zdát, že mnoho lidí se bude zbavovat spíše obyčejného a levného auta, které nesplňuje jejich představy, a raději ho budou chtít vyměnit za něco lepšího, za nějakou prémiovku. Jak však ukazují výsledky dané studie, opak je pravdou. Nejčastěji se majitelé v prvním roce zbavují prestižních značek, tedy právě oněch prémiovek.

Která auta jsou už po roce na prodej?
Podívejme se na žebříček deseti vozidel, kterých se jejich majitelé zbavují v prvním roce nejčastěji. Auta jsou doplněna také procentní hodnotou, která jasně ukazuje, jaký podíl aut zamíří k dalšímu majiteli.
- Mercedes-Benz třídy C – 12,4 %
- BMW řady 3 – 11,8 %
- Land Rover Discovery Sport – 11,8 %
- Land Rover Range Rover Evoque – 10,9 %
- MINI Clubman – 10,7 %
- BMW X1 – 10,4 %
- BMW X3 – 9,0 %
- Nissan Versa Note – 9,0 %
- Jaguar XF – 8,8 %
- Nissan Versa – 8,7 %

Jaké jsou hlavní důvody?
Odhadnout důvody, proč se tak děje, může být celkem obtížné. Hlavně proto, že právě v prvních letech ztratí každé nové auto výrazně na hodnotě, a tak jeho prodej už v prvním roce nedává žádný ekonomický smysl a jeho majitel na autě musí zákonitě prodělat. Patrně však toto negativum podstoupí. A to například z důvodů, jako je obecná nespokojenost s vozem, jako je jeho možná nekvalita, jako jsou drahé náklady na provoz, nebo to může být jednoduše proto, že jde o majitele, který peníze neřeší a impulzivně se po koupi rozhodl k pořízení ještě nějakého jiného vozu.
Zdroj: Autorský text