Subaru představilo modernizovanou podobu kei trucku Sambar

Fuji Heavy Industries uvádí na domácí trh výrazně modernizovaný kei truck Subaru Sambar. Jeho největší zbraní je pohodlnější kabina, větší bezpečnost a nejnižší spotřeba v segmentu.

Na první pohled se modernizovaná provedení odlišuje jen velmi málo a především v přední části, která dostala výrazně přepracovanou masku chladiče s lesklou lištou (ve vyšší výbavě TC) a logem automobilky, posunutým více vzhůru. Na výběr je 7 barev karosérie, včetně oranžové nebo světle modré metalízy. Daleko výraznější modernizace se dostala kabině malého pracanta, do které se lépe nastupuje, nabízí větší množství odkládacích schránek a sedadlo řidiče je posunovatelné ve větším rozsahu, čímž se zjednoduší nalezení ideální pozice za volantem. Zcela nová je palubní i přístrojová deska, přičemž první jmenovaná nyní nabízí ve své spodní části velkou odkládací poličku. Pro větší komfort bylo dále upraveno čalounění sedadel i výplní dveří. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz Actros jako umělecké plátno

Subaru dbá také na bezpečnost, takže v základní výbavě najdeme předpínače bezpečnostních pásů i airbag řidiče. Na konstrukci karosérie bylo použito větší množství vysokopevnostní oceli, čímž se zlepší ochrana cestujících při případném čelním střetu. Kompletně přepracována byla platforma Sambaru, která kromě upraveného řízení dostala nové přední odpružení i zavěšení, což v kombinaci s poloměrem otáčení 3,6 metru výrazně zlepšuje ovladatelnost i ve stísněných prostorech. Větší komfort si Subaru slibuje od nového výfukového systému.

Nákladový prostor lze otevírat ze všech stran a na kei truck má výborné rozměry – ve spodní části až 2030 mm na délku, 1410 mm na šířku a výška bočnice je 285 mm. Od země k nejnižší hraně korby je to pouze 660 mm. Lídrem své třídy je Sambar v disciplíně nabízených háčků pro uchycení většího nákladu, v základní výbavě též najdeme šikovné stupátko, čímž se zlepšuje přístup k nákladu na korbě.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan NT500 - Nový pracant

K pohonu slouží miniaturní tříválec o objemu 0.66 litru, který má v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou výkonu 46 koní při 5700 ot./min. Zvolit můžete však i nový čtyřstupňový automat, se kterým má motor 53 koní při 7200 ot./min. Točivý moment obou převodovek je shodně 60 Nm při 4000 ot./min. Podobně jako u dalších kei cars, i Sambar může být vybaven dvou nebo všech čtyř kol s uzávěrkou diferenciálu. Jak už bylo řečeno v úvodu, největší zbraní Sambaru je spotřeba 5,1 l/100 km, což je podle japonského cyklu JC08 nejlepší hodnota v segmentu kei trucků s manuální převodovkou a pohonem jedné nápravy. Čtyřkolka s manuální převodovkou si řekne podle japonského cyklu o 5,3 l/100 km, dvoukolka s automatem o 5,4 l/100 km a čtyřkolka s automatem o 5,7 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet představuje novou dodávku

Sambar bude k dispozici ve dvou verzích – základní s označením TB startuje na 653 400 jenech (cca 133 000 korun) za Sambar s pohonem jedné nápravy a manuální převodovkou. Vyšší verze TC začíná ve stejné kombinaci na 964 440 jenech (cca 195 000 korun). Pokud budete chtít čtyřkolku, připravte si minimálně 804 600 jenů (cca 163 000 korun) za verzi TB, respektive 1 115 640 jenů (cca 226 000 korun) za verzi TC. Za automat se ve všech verzích připlácí 97 200 jenů (cca 20 000 korun). Obě verze se liší provedením přední masky, přítomností mlhovek nebo nelakovanými zrcátky a klikami. Sambar TB je rovněž k dispozici jen v bílé, zatímco Sambar TC je k dispozici v oněch sedmi odstínech karosérie. Měsíční plán Subaru je prodat 850 kusů tohoto kei trucku.

Zdroj: Subaru