Subaru ukázalo sériovou podobu konceptu Crossover 7

Jak by mohla vypadat zvýšená a plasty chráněná verze kombíku Exiga ukázalo Subaru na tokijském autosalonu v roce 2013. Koncept Crossover 7 se při cestě do showroomů téměř nezměnil a největší změnou je tak označení Exiga Crossover 7.

4780 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1670 mm vysoký crossover útočí na japonské zákazníky především prostorným interiérem, kam se i díky rozvoru 2750 mm vejde celkem sedm cestujících. Základní tvary se přitom od klasického kombi střední třídy příliš neliší, pomineme-li robustní nárazníky, vpředu navíc s LED diodami denního svícení, větší masku chladiče a jinak tvarovaná světla. 17palcová kola umě vyplňují rozšířené a plastem chráněné podběhy kol, nejlépe přitom ochranné doplňky vyniknou v bílém laku (vedle něj je v nabídce modrá, šedá, černá a světle hnědá).

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai představil nový koncept Mistra

Kabina se snaží působit především luxusně, což se jí díky čalounění v kombinaci látky a syntetické kůže docela daří. Zvlášť, když za příplatek může být Crossover 7 vybaven kombinaci semiše a kůže. Palubní deska dostala pianově černé, respektive stříbrné dekory, středové konzoli dominuje dotykový displej multimediálního systému. Na prvním místě ale nakonec vždycky skončí variabilita, která je u japonských vozů již tradičně na vysoké úrovni. Sklápět jdou obě zadní řady sedadel, přední křesla, mimochodem elektricky stavitelná v osmi směrech, jdou překlopit dozadu, čímž vznikne dostatek místa například pro natažení nohou. Kufr v pětimístném uspořádání disponuje 1080 mm na délku a 1220 mm na šířku mezi podběhy. 

Mohlo by vás zajímat:  Kuriózní dopravní nehoda ve Frenštátě pod Radhoštěm

Pod kapotou je zážehový čtyřválec, jenž z objemu 2.5 litru dává 173 koní při 5600 ot./min a 235 Nm při 4100 ot./min. Poháněna jsou skrze technologii Symmetrical AWD a automat CVT všechna kola. Spotřeba je dle japonského cyklu JC08 7,6 l/100 km. Světlá výška 170 mm slibuje i nějaké ty terénní hrátky, přesto se bude Exiga Crossover 7 cítit nejlépe na běžných silnicích. Tam totiž kromě pohodlného podvozku plně uplatníte také bezpečnostní systém EyeSight nebo šestici airbagů včetně hlavových pro všechny tři řady. Prodej se za základní cenu 2 754 000 jenů (cca 589 000 korun) rozběhne v květnu, cílem je měsíčně „udat“ 600 automobilů.

Mohlo by vás zajímat:  Honda mírně modernizovala kombi Fit Shuttle

Zdroj: Subaru