Subaru ukazuje v Ženevě koncept Viziv

Je tomu teprve pár let, co japonské Subaru přišlo s prvním vlastním dieselem typu Boxer. Motor se stal záhy po svém představení velmi úspěšným, takže je jasné, že se Subaru snaží tento kousek napodobit novým ústrojím, které znovu obsahuje inkriminovaný diesel. 

Subaru Viziv je poháněno systémem Hybrid SI-DRIVE, který se skládá z dieselového čtyřválce 2.0 Boxer, dvou nezávislých elektromotorů vzadu, jednoho elektromotoru vpředu a převodovky CVT. Zatímco zadní elektromotory mají na starosti pouze distribuci výkonu, přední motor působí také jako generátor energie. 

Mohlo by vás zajímat:  V Číně se představil nový elektromobil GM Sail Springo EV

O přenos výkonu na silnici se stará pohon všech kol AWD. Není bez zajímavosti, že při natočení volantu jde více výkonu na zadní nápravu, při jízdě přímo je to přesně naopak. K maximální jízdní bezpečnosti a lepší ekonomii jízdy pak přispívá soustava kamer, která je umístěná okolo vozu a mapuje vnější podmínky. 

Design 4320 mm dlouhého, 1900 mm širokého a 1510 mm vysokého SUV se chce trefit přesně do vkusu dnešních zákazníků, kteří chtějí stylové a zároveň kompaktní SUV. Dvacetipalcová kola, stříbrná metalíza Mistral nebo nahoru se otevírající dveře zajistí styl, zmíněné vnější rozměry zase mrštnost a dobrou manévrovatelnost. 

Mohlo by vás zajímat:  Nové powerbanky pro elektromobily od Volkswagenu umožní dobíjet kdekoliv

Interiér konceptu Viziv je koncipován pro čtveřici cestujících, kteří mají přes rozměrné dveře velmi dobrý přístup na všechna místa. Samotná přístrojová deska je velmi futuristická a skládá se ze dvou rozměrných displejů

Subaru tímto konceptem rozhodně ukazuje svůj potenciál a také chuť, zařadit se po bok Range Roveru ve výrobě kompaktního a stylového SUV. Otázkou je, jestli je značka na takovou věc dostatečně prestižní. 

Zdroj: Subaru