Subaru zvažuje přesun do mainstreamu!?

Japonské Subaru se řadí mezi ty výrobce, kteří si vybudovali své jméno a místo na trhu produkcí velmi specifických vozů, které se sice nevyrábí ve velkých objemech, ale zato mají mnoho věrných zákazníků a ještě více fanoušků. To by se však mohlo v následujících letech změnit, neboť vedení uvažuje o vstupu značky do mainstreamu.

Zatímco mnoho automobilek se potýká s finančními problémy, Subaru zaznamenalo od začátku roku 2012 pětinásobný nárůst akcií. Provozní marže má v autoprůmyslu téměř nevídaných 12.7% a za poslední kvartál se ztrojnásobil zisk na rekordních 504 milionu dolarů. Do roku 2016 navíc značka plánuje překročit hranici milionu prodaných vozidel ročně.

Mohlo by vás zajímat:  Holden ukázal lehce modernizovaný model Cruze

V této vynikající situaci stojí Subaru před důležitým rozhodnutím. Jednou z možností je pokračovat současným stylem, který značku dostal tam, kde momentálně je, zatímco druhou možností je pokusit se o další růst a vstoupit do mainstreamu.

Prezident Fuji Heavy Industries, mateřské společnosti automobilky, Yasuyuki Yoshinaga, pro tisk situaci komentoval následovně: „Stojíme na důležitém bodu zvratu pro Subaru. Naše značka by neměla být jen o objemu prodejů. Měli bychom vyrábět takové vozy, které dokáže jen Subaru, což jsou takové, které jsou o něco dražší a výnosnější, než vozy konkurence.“

Mohlo by vás zajímat:  Škoda testuje také Octavii RS

Následně Yoshinaga pokračoval: „Někteří lidé v naší společnosti možná chtějí začít vyrábět masovější produkty nebo levnější auta, ale je to opravdu pro Subaru ten správný směr? Nejsme výrobce, který by mohl vyrůst do velikosti Toyoty. A i kdybychom mohli, dosažení takové velikosti by znamenalo, že bychom přestali být Subaru.“

Nic zatím nebylo definitivně rozhodnuto a Fuji Heavy Industries začala o celé záležitosti jednat teprve tento měsíc. Na konečné rozhodnutí si tedy budeme muset ještě počkat, ale naše redakce se jednomyslně shodla, že by Subaru mělo zůstat menším výrobcem specifických aut s propracovaným pohonem všech kol a ležatými motory typu boxer. Jaký názor máte Vy?

Mohlo by vás zajímat:  Nové Piaggio 1 přijíždí do Česka ve dvou verzích. Obě mají cenovku pod 100 tisíc a přinášejí veškeré prémiové vlastnosti

Zdroj: Bloomberg News via CarScoops