Kdokoliv se rozhlédne po tuzemských silnicích, musí vidět jasný trend změn ve vozovém parku. Doba, kdy dominovaly především kombíky, pomalu končí. A nastává doba, kdy převažují SUV. A mnozí razí heslo, že čím větší, tím lepší. Často tak podlehnou mýtům, které kolem vozů pojmenovaných jako sport utility vehicle kolují. Které jsou nejčastější a jaká je realita?
Auto je bezpečné
Kdo jede s velkým robustním SUV a narazí do malého městského auta, má pochopitelně výhodu a je celkem jasné, kdo bude mít lehčí zranění. Zároveň je ale třeba počítat s tím, že účastníky silničního provozu nejsou jenom auta. Jsou to také cyklisté nebo chodci. Nehoda s velkým SUV tak může být pro tyto nejohroženější účastníky často fatální. A to právě kvůli velikosti a robustnosti auta.
Je z něj lepší výhled
I když ve vozech SUV je vyšší posez, nemusí to znamenat, že je z něj lepší výhled. Vždy záleží na konstrukci auta, velikosti skel, robustnosti jednotlivých sloupků. Nebo i na správně nastavené sedačce. Typickou situací je to, že při jízdě dopředu, ale i při couvání nemusí být vidět klidně několik metrů bezprostředně před autem. Největší riziko je u starších aut bez senzorů či kamer.

Nabízí velkou praktičnost
I když velikostně působí jako opravdu velké auto, z hlediska délky už to tak zajímavé být nemusí. Uvnitř, pro pasažéry, je prostoru často dost. Zavazadlový prostor ale nemusí být nijak extrémně velký. Když jde navíc o vůz s hybridním pohonem nebo pohonem 4×4, není nic neobvyklého, že „kufr“ velkého SUV je mnohem menší, než je očekávání majitelů.
Zvládne terén
Mnoho velkých SUV budí dojem, že to jsou auta vhodná do terénu. Pohon 4×4 tomu často nahrává. I to je známý mýtus. Klasická čtyřkolka se hodí spíše na sníh nebo bahnitou cestu, ale nikdy to nebude plnohodnotný offroad. Když terén, tak opravdu hodně lehký, v jakémkoliv jiném může dojít k uvíznutí.
Zdroj: https://viewpointvancouver.ca/2020/07/08/the-truth-about-suvs-the-myth-about-pedestrian-distraction/