SUV začínají dominovat na českých silnicích. Až po koupi mnozí zjistí, jak nepraktické takové auto je

Cropped Photo Particle View Modern Luxury White Car Parked Indoors Daytime

Kdokoliv se rozhlédne po tuzemských silnicích, musí vidět jasný trend změn ve vozovém parku. Doba, kdy dominovaly především kombíky, pomalu končí. A nastává doba, kdy převažují SUV. A mnozí razí heslo, že čím větší, tím lepší. Často tak podlehnou mýtům, které kolem vozů pojmenovaných jako sport utility vehicle kolují. Které jsou nejčastější a jaká je realita?

Auto je bezpečné

Kdo jede s velkým robustním SUV a narazí do malého městského auta, má pochopitelně výhodu a je celkem jasné, kdo bude mít lehčí zranění. Zároveň je ale třeba počítat s tím, že účastníky silničního provozu nejsou jenom auta. Jsou to také cyklisté nebo chodci. Nehoda s velkým SUV tak může být pro tyto nejohroženější účastníky často fatální. A to právě kvůli velikosti a robustnosti auta.

Mohlo by vás zajímat:  Věci, které je vhodné před koupí auta zvážit

Je z něj lepší výhled

I když ve vozech SUV je vyšší posez, nemusí to znamenat, že je z něj lepší výhled. Vždy záleží na konstrukci auta, velikosti skel, robustnosti jednotlivých sloupků. Nebo i na správně nastavené sedačce. Typickou situací je to, že při jízdě dopředu, ale i při couvání nemusí být vidět klidně několik metrů bezprostředně před autem. Největší riziko je u starších aut bez senzorů či kamer.

Zdroj obrázku: Freepik

Nabízí velkou praktičnost

I když velikostně působí jako opravdu velké auto, z hlediska délky už to tak zajímavé být nemusí. Uvnitř, pro pasažéry, je prostoru často dost. Zavazadlový prostor ale nemusí být nijak extrémně velký. Když jde navíc o vůz s hybridním pohonem nebo pohonem 4×4, není nic neobvyklého, že „kufr“ velkého SUV je mnohem menší, než je očekávání majitelů.

Mohlo by vás zajímat:  Agresivní řidiči jsou na silnicích rizikem. Prozradí je typické znaky

Zvládne terén

Mnoho velkých SUV budí dojem, že to jsou auta vhodná do terénu. Pohon 4×4 tomu často nahrává. I to je známý mýtus. Klasická čtyřkolka se hodí spíše na sníh nebo bahnitou cestu, ale nikdy to nebude plnohodnotný offroad. Když terén, tak opravdu hodně lehký, v jakémkoliv jiném může dojít k uvíznutí.

Zdroj: https://viewpointvancouver.ca/2020/07/08/the-truth-about-suvs-the-myth-about-pedestrian-distraction/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora