Suzuki odhalilo konečnou podobu Alta Turbo RS

Sportovní Alto Turbo RS ukázalo Suzuki ve formě konceptu na tuningové výstavě v Tokiu začátkem ledna a už tehdy bylo téměř jisté, že sériová podoba na sebe nenechá dlouho čekat.

Ačkoliv byl koncept ještě o něco divočejší, ani sériová podoba sportovního kei caru rozhodně nevypadá nudně. V porovnání se standardním Altem disponuje Turbo RS stříbrným rámečkem kolem světel, decentní barevnou lištou v předním i zadním nárazníku, mlhovkami, nástavci prahů, logem Turbo RS na spodní části dveří, spoilerem pátých dveří, decentní odtokovou lištou pod zadním oknem, vytaženými blatníky a 15palcovými koly s pneumatikami Bridgestone o velikosti 165/55. V nabídce bude černá, bílá a červená barva doplněná o prvky v kontrastním odstínu. Především v kombinaci bílé a červené Alto nechá vzpomenout na Abarth 500, nic to však nemění na to, že vypadá hodně dobře.

V kabině je to hra s černou a červenou. Tuto kombinaci mají anatomická sedadla, palubní deska s červenými rámečky kolem výdechů ventilace i červenou nití prošívaný volant. Přístrojový panel má tři budíky včetně otáčkoměru, ten je navíc spolu s rychloměrem podbarven bílou barvou. Již u standardního Alta byla řeč o mezigeneračním zvýšení tuhosti karosérie, sportovní verze k tomu přidává další pětiprocentní zlepšení. Zásluhu na tom má především dodatečně montovaná vzpěra a vyztužený přední nárazník. 

Pod kapotou je dle pravidel třídy kei zážehový tříválec o objemu 0.66 litru, který díky přeplňování upraveným turbodmychadlem disponuje výkonem 64 koní při 6000 ot./min a točivým momentem 98 Nm při 3000 ot./min. Nemusí se to zdát moc, ale při hmotnosti 670 kg v případě dvoukolky a 720 kg v případě čtyřkolky bude i tato síla s hatchbackem slušně cvičit. Jedinou dostupnou převodovkou je pětistupňový automat AGS s možností řazení páčkami pod volantem, s níž si verze s poháněnou jednou nápravou nárokuje 3,91 l/100 km a s pohonem obou náprav 4,07 l/100 km. Podvozek je v porovnání se standardním modelem tužší a nabízí lepší přilnavost, na všech čtyřech kolech nově najdete ventilované kotoučové brzdy. 

Mohlo by vás zajímat:  Sachsen Classic 2012 - Čtyři historické vozy Škoda na startu!

Cena za Alto Turbo RS 2WD je 1 293 840 jenů (cca 275 000 korun) a za Alto Turbo RS 4WD 1 405 080 jenů (cca 299 000 korun).

Zdroj: Suzuki