Suzuki představuje Baleno

Přidat na Seznam.cz

Jméno Baleno není fanouškům Suzuki vůbec neznámé. Od poloviny 90. let do začátku nového tisíciletí se objevovalo na zádí hatchbacku, sedanu nebo kombíku nižší střední třídy. Nyní se Baleno vrací, ale už nikoliv jako konkurent Volkswagenu Golf.

Japonci tady použili podobnou metodu jako loni u Vitary – tedy zrecyklovali klasické jméno a zabalili jej do menšího balení než kdysi. Nové Baleno tak má „pouze“ 3995 mm na délku, 1745 mm na šířku a 1470 mm na výšku. Jeho hlavní konkurencí bude Ford Fiesta, Hyundai i20, Renault Clio, Škoda Fabia nebo Volkswagen Polo.

Karosérie je navržená v designovém jazyce Liquid Flow, jehož první prezentace proběhla letos na jaře u konceptu iK-2, což byl vlastně předobraz dnes představovaného modelu. Charakteristická je maska chladiče, decentní linkou propojená s hlavními světlomety, jejich součástí jsou i LED diody pro denní svícení. Diodovou technologii využívají také skupinové reflektory. A, B i C sloupek je lakován černou barvou, čímž Suzuki dosáhlo efektu plovoucí střechy. Ta je zakončena decentním spoilerem. Celkem se v nabídce objeví devět laků karosérie včetně stříbrné metalízy Premium a modré metalízy Ray Pearl, která mění svůj odstín v závislosti na osvětlení prostředí. Litá kola mají 16 palců, ocelová s kryty o palec méně.

Středová konzole se soustředí kolem sedmipalcového dotykového displeje multimediálního systému s USB portem, slotem pro SD kartu, couvací kamerou a rozhraním Apple CarPlay. Budíky na přístrojovém panelu jsou podsvíceny modrou barvou a v kapličce je doplňuje barevný LCD displej palubního počítače. Třetí, tentokrát však velice malá LCD obrazovka je výstupem automatické klimatizace. Veškeré výše zmíněné prvky nicméně Suzuki nabídne v rámci vyšších verzí výbav či příplatků. Prostornost bude na špičce segmentu B – kufr pojme v základním uspořádání 355 litrů a tisková zpráva slibuje také štědrost pro nohy i ramena zadních cestujících.

Mohlo by vás zajímat:  Chystá Chevrolet nové El Camino?

Zcela nová je platforma, vpředu se vzpěrami MacPherson a vzadu s torzní příčku, slibující 10procentní navýšení tuhosti ve srovnání s ostatními malými auty a 15procentní snížení hmotnosti. Především druhou položku Japonci demonstrují na základní verzi, vážící méně než 900 kilogramů. Pod kapotou této základní verze najdeme čtyřválcovou dvanáctistovku Dualjet o výkonu 90 koní s točivým momentem 120 Nm a manuální pětistupňovou nebo bezestupňovou automatickou převodovkou. Z pohledu evropského zákazníka je však zajímavější přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet se 112 koňmi, 170 Newtonmetry a manuálním pětikvaltem. Především na spotřebu hraje mild hybridní 1.2 SHVS s integrovaným startérem/generátorem a především regenerativním brzděním. Díky němu se ukládá do lithium-iontových baterií energie při deceleraci, kterou auto později využívá při akceleraci. Suzuki se chlubí, že takto vybavené Baleno vyprodukuje jen 93 g CO2/km.

Z hlediska bezpečnosti dostal malý pětidveřový hatchback adaptivní tempomat, radarem řízené autonomní brzdy nebo šest airbagů. Prodej se v Evropě rozběhne na jaře příštího roku.

Zdroj: Suzuki

Komentáře
Přidat na Seznam.cz