Suzuki představuje třetí generaci modelu Lapin

V roce 2002 představilo Suzuki poprvé Alto Lapin, na ženy mířící kei car, odvozený od jednoho z nejpopulárnějších japonských automobilů. O šest let později měla premiéru generace druhá, která mimo jiné zaujala verzí Chocolat. Asi půl roku po klasickém Altu osmé generace dozrál čas také na třetí vydání provedení Lapin s tužší karosérií a ještě roztomilejším designem.

Pětidvéřový hatchback se v doslovném překladu jmenuje králíček, což vtipně připomíná logo na stříbrné masce chladiče. Rozhodně to však není jediný povedený detail modelu, jehož krabicovitý tvar i kulaté světlomety tak trochu připomínají legendární Renault 4. A právě zmiňovaná světla jsou další zapamatováníhodným prvkem 3395 mm dlouhé, 1475 mm široké a 1525 mm vysoké karosérie. Na obou koncích jsou totiž kulatá „kukadla“, přičemž tento tvar dokonale sedí k celkovému ztvárnění Alta Lapin. Jak správnému automobilu pro něžné pohlaví navíc „králíčkovi“ nechybí hned několik barevných variant karosérie. Klasikou je jednotná barva pro všechny díly. Kdo se odváže trochu víc, může k jednomu z osmi laků přihodit černé sloupky, což především ve spojení s bílou vypadá mimořádně dobře. Třetí možností je kombinace růžového, slonovinového, tyrkysového nebo béžového laku s bílou střechou a zrcátky a černými sloupky. Ve všech případech jsou navíc lemy blatníků a spodní části nárazníků vyvedeny v tmavé barvě.

Hravý design pokračuje i uvnitř, kde světlé barvy navozují pozitivní atmosféru. Jedinou „individualizační“ volbou je tmavá či světlá lišta palubní desky a případně dvoubarevné čalounění sedadel, kde béžovou doplňuje například kostkovaný motiv. Charakteristickým prvkem všech japonských aut třídy kei je mimořádná variabilita, což se u Alta Lapin projevuje sklopnými předními i zadními sedadly nebo šuplíkem místo přihrádky spolujezdce. Středová konzole je velice jednoduchá a vedle několika málo tlačítek ji tvoří už jen panel rádia, případně sedmipalcový displej multimediálního systému s navigací či couvací kamerou. A pokud jsme mluvili o motivu králíčka v přední části, nejde ho zanedbat ani na centrálně umístěném rychloměru. Co se týče prostoru, převeze hatchback s rozvorem 2460 mm čtveřici cestujících a 115 litrů zavazadel. Nezdá se to moc, mezigeneračně se však jedná o nárůst 30 litrů. Větší je rovněž prostor pro cestující, což naznačuje třeba plusových 60 mm mezi předními a zadními sedadly.

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki Swift v akční edici X-ITE

Konstrukce karosérie byla obohacena nejen o vysokopevnostní, ale také o ultravysokopevnostní ocel. Ve výsledku je tak Lapin lehčí, tužší i bezpečnější. Demonstrovat se dieta dá na verzi s předním pohonem a robotizovanou převodovkou, jenž jako nejlehčí provedení váží 650 kg, respektive na verzi s pohonem všech kol a automatem CVT, jehož hmotnost je maximálně 730 kg. A to se jedná samozřejmě o nejtěžší specifikaci! Téměř dokonalou obratnost v úzkých prostorech má zajistit řízení s proměnným převodem, Suzuki dále zapracovalo také na jízdních vlastnostech a komfortu. Pod kapotou je jedinou možností zážehový tříválec o objemu 0.66 litru, jehož 52 koní je dostupných 6500 ot./min a 63 Nm při 4000 ot./min. Vedle pětistupňové robotizované převodovky je k dispozici i bezestupňový automat CVT. Obě skříně pohánějí přední nebo všechna kola.

V základní výbavě se kromě jiného objevují radarem řízené brzdy, které dokáží auto, při detekci možné kolize, z rychlostí do 30 km/h úplně zastavit. Zároveň radar umístěný za předním oknem řidiči nedovolí zrychlit na semaforu ve chvílích, kdy sice svítí zelená, ale auto před ním stojí. V ceníku najdete linie G, L, S a X, základní model vybavený robotizovaným ústrojím přijde na 1 077 840 jenů (cca 211 000 korun). Nejlevnější čtyřkolka stojí 1 188 000 jenů (cca 232 000 korun) a vrcholné provedení s bezestupňovým automatem a pohonem všech kol vychází na 1 492 560 jenů (cca 292 000 korun).

Zdroj: Suzuki