Suzuki představuje v Ženevě koncept malého terénního auta

Přidat na Seznam.cz

Tradice Suzuki v představování malých, ale schopných terénních vozů sahá až do sedmdesátých let k modelu LJ. V průběhu času na něj navázaly modely Samurai, Jimny nebo první generce SX4. Vizi nástupce těchto aut představuje koncept iM-4, v lecčems podobný japonským autům třídy kei.

Především schopnost postavit na půdorysu s délkou 3693 mm, šířkou 1709 mm, výškou 1566 mm a rozvorem 2438 mm pětimístné pětidvéřové SUV není v Evropě zase tak běžnou věcí. Tvarem karosérie se zkosenou střechou v zadní části a žebrováním na C sloupku odkazuje iM-4 nejen na slavné modely Fronte Coupé nebo Cervo první generace, ale zároveň také na nedávno představené Alto osmé generace. Na to si možná vzpomenete také při pohledu na přední masku, která spolu se světly tvoří pomyslné brýle. Kontrast s bílou karosérií Innocent tvoří tmavé A a B sloupky, „respekt“ autu dodávají vytažené blatníky, v nichž se ukrývají 18palcová kola s pneumatikami 215/45.

Jako základ byla použita nová generace podlahové skupiny, která přidává na tuhosti, bezpečnosti, jízdní stabilitě, přilnavosti a ubírá na spotřebě paliva. Zredukovány by díky ní měly být také vibrace a hluk, pronikající od kol. Suzuki globálně pak zredukuje počet platforem ze současných čtyř na tři a zaměří se na jejich modularitu a využití jedené skupiny ve více modelech. O pohon se stará zážehová dvanáctistovka v kombinaci s mild hybridní technologií SHVS. Ta je složená z integrovaného startér generátoru, regenerativního brzdění a lithium-iontových baterií. Jak napovídá vyšší světlá výška, poháněná jsou všechna čtyři kola.

##suzuki_im##

Zdroj: Suzuki

Komentáře
Přidat na Seznam.cz