Mnoho z Vás pravděpodobně ani neví, že na trhu je k dostání sedan střední třídy Kizashi od automobilky Suzuki. Podobně vůz zákazníci přehlížejí na téměř všech trzích, kde je k dostání, a to je pro výrobce velký problém. Sami zástupci značky označují model Kizashi za chybu.
„Působí mi bolesti hlavy. Kizashi bylo velmi nešťastné auto,“ okomentoval situaci Masaaki Kato, šéf australské divize značky Suzuki. Vývoj vozu probíhal v době, kdy se automobilce dařilo a tak se rozhodla investovat do většího modelu. Jenže v roce 2009, kdy byl plánován vstup Kizashi na trh, vypukla finanční krize. Ve vedení Suzuki prý probíhaly bouřlivé diskuze, zda vůz vůbec pustit do prodeje. Nakonec se usoudilo, že do vývoje bylo investováno příliš peněz na to, aby se vůz do showroomů nedostal.
Původně se plánoval také prodej přeplňované verze, instalace motoru V6 a dokonce karoserie kombi. Všechno padlo, když se Kizashi ukázalo být prodejním propadákem. Suzuki nedokázalo udat dostatek kusů, aby se vyplatil vývoj dalších verzí. Ve výsledku nepomohl ani nedávný bankrot značky na americkém trhu.
Suzuki oficiálně svaluje problémy s prodeji na nešťastnou dobu, ale to není ani zdaleka jediný problém sedanu Kizashi. Do boje o zákazníky totiž od začátku vyrážel pouze s jediným motorem, konkrétně čtyřválcem 2.4 VVT o výkonu 131kW (176k). Ten může být spojen s šestistupňovým manuálem, kdy jsou poháněna přední kola, nebo s převodovkou CVT přenášející výkon na všechna čtyři kola. Potenciální majitelé tedy neměli téměř žádnou možnost výběru a příplatková výbava byla také velice omezená. V Čechách si můžete připlatit pouze za multimediální systém s navigací nebo prodlouženou záruku.
Výsledkem této situace je téměř nulová šance příchodu nástupce. Automobilce Suzuki by se zkrátka vývoj modelu, který by se prodával v mizivých číslech, nevyplatil. Je to docela škoda, neboť mě osobně Kizashi zaujalo už od samého začátku a rozhodně bych mu dal přednost před vozy typu Passat a podobným. Ale lidí, jako jsem já, je málo. Bohužel.
Zdroj: drive.com.au