Suzuki zmodernizovalo kei model Every

Asi jako většina modelů třídy kei, patří i Suzuki Every v Česku a vlastně i celé Evropě k neznámým, přestože je na trhu již dvanáctá generace. Ta aktuálně prošla facelitem a vedle lehkých úprav vzhledu přináší větší použití vysokopevnostní oceli.

Dle Suzuki je až 33% karosérie vyrobeno z vysokopevnostní oceli, což s sebou přináší nejen její větší tuhost, ale i nižší hmotnost. Konkrétní byli Japonci u verze s pětistupňovou manuální převodovkou, která má být o 40 kg lehčí než předchůdce. Svou roli na úsporách však mají přepracované plastové plochy v interiéru. Rozměry jsou i nadále kapesní a dodávka s prostým označením Every nebo osobní Every Wagon tak na délku měří 3395 mm, na šířku 1475 mm a na výšku dle střechy od 1800 do 1910 mm. Mezi nápravami zůstalo 2430 mm. 

Vzhledové změny zahrnují pro obě karosářské varianty přepracovaný nárazník, nový tvar hlavních světlometů, vertikální umístění kliky zadních posuvných dveří a třetí brzdové světlo zabudované do pátých dveří. Dodávka pak v porovnání s předchůdcem dostala širší přední masku a nové okrasné kryty kol, u vyšších verzí výbavy zaměněné za 14palcová litá kola. Více změn prodělala osobní verze s diodovými zadními světlomety, zcela novou maskou chladiče, přepracovaným designem krytů, respektive litých kol a novou metalízou Garden Aqua. Při porovnání obou variant pak vynikne nejen jiné tvarování masky chladiče, ale i upravená optika světlometů, luxusnější přední nárazník u osobního provedení a odlišný tvar zadních světlometů. 

Mohlo by vás zajímat:  Také Opel ukázal novou podobu dodávky Vivaro

Výsadou aut třídy kei je hlavice řadící páky zabudovaná do středové konzole. Výjimkou není ani Suzuki Every. avšak vedle klasického voliče manuální pětistupňové či čtyřstupňové převodovky vypadá volič pětistupňového automatu ve tvaru háku tak nějak podivně. Podobně jako v případě vzhledu je potřeba rozlišovat, kterou karosérií či výbavou zrovna jedete. V případě Every Wagon je totiž zadní lavice mnohem lépe tvarovaná a na pohled vypadá o dost pohodlněji. Totéž se dá říct i u předních sedadel, tam však platí „pravidlo“ zvolené výbavy. Jinak se tisková zpráva chlubí největším prostorem ve třídě, který je ještě podpořen množstvím odkládacích poliček nejen v zavazdlovém prostoru. Velkou vychytávkou jsou boční posuvné dveře, v některých verzích ovládané elektromotorky, u vrcholné výbavy osobní verze doplněné o vysouvací schůdky. Ekologické hračičky potěší rychloměr, jehož okraj dokáže měnit barvu podle aktuální úspornosti jízdy.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes představil nové verze Citanu

Pod kapotou se výhradně objevuje zážehový tříválec o objemu 0.66 litru v atmosférické i přeplňované verzi. První zmiňovaná má 49 koní při 5700 ot./min a 62 Nm při 3500 Nm, v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou a pohonem jedné nebo obou náprav slouží výhradně v užitkovém provedení. Pro dodávku i „MPV“ je k dispozici přeplňovaný motor o výkonu 64 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 95 Nm při 3000 ot./min, který vedle manuální převodovky spolupracuje i se čtyřstupňovým automatem. Opět platí pohon jedné nebo obou náprav. Z bezpečnostních prvků dostává Every vůbec poprvé autonomní brzdy, pracující na základě radaru mezi 5 – 30 km/h. Stejný radar za předním oknem pak využívá i systém, zabraňující předčasnému rozjetí například na křižovatce. 

Mohlo by vás zajímat:  Ram ProMaster City je upraveným Fiatem Dobló

V ceníku dodávky najdete výbavové linie GA, PA, PC, Join a Join Turbo se základní cenou 923 400 jenů (cca 188 000 korun). Osobní provedení je v nabídce ve stupních JP Turbo, PZ Turbo a PZ Turbo Special, jeho základní cena je 1 425 600 jenů (cca 291 000 korun).

Zdroj: Suzuki