Systém Auto Hold se vyplatí používat, zaručí hladký rozjezd za jakékoli situace

Car 1149997 1920

Moderní automobily mají celou řadu pokročilých systémů, které mají řidičům usnadnit život. Některé, třeba tak často proklínaný start-stop systém, jsou spíše kontraproduktivní, většina z nich je však nesmírně užitečných. A to navzdory skutečnosti, že o nich řidiči třeba vůbec nevědí, nebo je neumí správně používat. Jedním z těch užitečných, ale často opomíjených systémů moderních aut je takzvaný Auto Hold.

Pomoc při rozjíždění

Funkce, která se jako první objevila u prémiových vozů z koncernu Volkswagen, pod nějž spadá také mladoboleslavská Škoda, se začala brzy objevovat i u vozů jiných značek. Jejím primárním účelem je usnadnit řidičům rozjíždění v nepříznivých podmínkách. Primárně v kopcích a na nerovném terénu, ale využijete ji také v zimě, například na sněhu a náledí.

Mohlo by vás zajímat:  Systém start-stop málokdo skutečně používá. Přitom by stačilo upravit jedinou věc
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Stačí stisknout tlačítko

Pokud máte novější auto nebo pokud jezdíte několik let starým prémiovým modelem, pravděpodobně vás od využívání funkce Auto Hold dělí jediná maličkost – stačí stisknout tlačítko. To máte přímo před nosem, obvykle bývá na palubní desce hned vedle tlačítek, která ovládají vyhřívání, ventilaci a klimatizaci. U některých modelů se Auto Hold spouští na dotykové obrazovce multimediálního systému.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Chytrý a samostatný

Velkou výhodou systému Auto Hold je, že podobně jako například ABS je plně autonomní – po jeho aktivaci se sám postará o to, aby váš rozjezd byl co nejplynulejší a nejšetrnější vůči vaší spojce i brzdám. Právě skutečnosti, že Auto Hold chrání různé součástky vozu před opotřebením, si zkušení řidiči cení nejvíce.

Mohlo by vás zajímat:  Správné používání klimatizace zajistí komfort, ušetří palivo a předejde nachlazení

Auto Hold v praxi funguje tak, že udržuje auto při rozjíždění v klidu, i když zrovna není sešlápnutý brzdový pedál. Pro rozjezd samotný pak systém zvolí nejvhodnější okamžik. Tuto funkci pak jde využít nejen při rozjíždění zaparkovaného vozu, ale také při zastavení na semaforu nebo při popojíždění v koloně.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora