Také v zimě může být provoz auta hladký, důležité je vědět, co na autě vyladit

Zima umí nadělat majitelům aut pořádné vrásky, zejména když se pohybují teploty hluboko pod nulou nebo když jsou na silnicích závěje či námraza. Ale neklesejte na mysli, provoz auta v zimě může být podobně hladký jako v letních měsících. Jen je třeba nepodcenit přípravy ještě před prvními mrazíky a také auto v zimě správně udržovat.

Bojujte s vlhkostí

Vlhkost v autě má celou řadu nepříjemných důsledků – způsobuje korozi i nepříjemný zápach a poškozuje také některé materiály, jako je polstrování sedadel. V zimě si jí ovšem všimnete nejsnáze, má totiž na svědomí zamlžování skel. Proti vlhkosti je dobré zapínat za jízdy klimatizaci, její vzduchový filtr totiž nadbytečnou vlhkost z kabiny odvádí. A pomoci si můžete i silikagelem nebo jiným pohlcovačem vlhkosti.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Ošetřete těsnění

Gumová i jiná těsnění podléhají zubu času stejně jako jakékoli jiné materiály. Na zimu je proto dobré ošetřit je silikonovým gelem nebo vazelínou. Zabráníte tak jejich mechanickému poškození a zvýšíte jejich tepelnou izolaci. Zamezíte také tomu, aby přímo na těsnění zamrzaly kapičky vody. Ostrý a pevný led by těsnění mohl poškodit.

A když už budete v tom, vazelínou můžete promazat také panty dveří a další podobné mechanické součástky, které v zimě občas zlobívají. Ve všech případech však postupujte velmi opatrně a s vrstvou silikonového gelu či vazelíny to nepřehánějte, aby se nedostaly tam, kam nemají. Je lepší použít menší vrstvu a příslušná místa znovu ošetřit za několik týdnů či měsíců.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jak na baterii

V tuhých mrazech je nejlepší baterii na noc vyndávat a přechovávat ji doma. Ale pokud se přeci jen stane, že kvůli vybité baterii nenastartujete, bude třeba ji nabít. Nejsnáze ji nabijete z baterie jiného auta. Obvykle je třeba alespoň dvacet minut, aby se stejný problém druhý den ráno opět neopakoval. Po takovém nouzovém dobití baterie se také vydejte na delší projížďku, aby se dobila jízdou.