Když začne docházet palivo, řidiči automaticky, intuitivně zamíří k benzínovým pumpám. Ne vždy je ale dobrý nápad jezdit pro benzín nebo naftu až na poslední chvíli. Jak proto, že vyjíždění nádrže takzvaně do sucha může přinášet rizika, tak i proto, že pro návštěvu benzínky je vhodné vybrat optimální den i s ohledem na počasí. Proč?
Pozor na déšť
Většina čerpacích stanic je sice pod střechou, ale to ještě neznamená, že zde můžeme vždy natankovat v naprostém suchu. Ne všechna zastřešení jsou vždy dokonalá a hlavně – stačí mrholení, silnější vítr a žádná střecha nepomůže. Kapičky vody se v tu chvíli mohou dostávat do prostoru otevřeného víčka nádrže, stejně jako na tankovací pistoli. A poté končí v nádrži, kde voda nemá co dělat.
Rizikem je i sníh
Nejenom déšť, ale také sníh se stává možným rizikem. Dokonce větším než dešťové přeháňky. V případě větru je větší šance, že sníh nalétá doslova kamkoliv, i pod zastřešený prostor. Může ulpívat v prostoru otevřeného víčka nádrže, stejně jako se držet na samotné tankovací pistoli. A hrozí, že jakmile roztaje, stane se z něj voda, která pochopitelně skončí v samotné nádrži, kde nemá co dělat.

Pozor na teploty
Rizikem tankování mohou být i teploty pod bodem mrazu. Když k tomu budou podmínky, může klidně namrznout i samotná tankovací pistole. Jakmile takovou zasunete do nádrže a začnete tankovat, námraza se začne rozpouštět a voda odkapávat do prostoru palivové nádrže. Řešením je buď netankovat v mrazivých dnech, nebo tankovat v takovém čase, kdy to nebudete vy, kdo bude první na čerpací stanici, a tím tankovací pistoli „odmrazí“.
Extrémní mrazy
Není dobré tankovat ani v extrémních mrazech, když plánujete nabrat plnou, úplně na doraz. Jakmile se začne oteplovat, dojde k tomu, že se začne palivo v nádrži rozpínat. Lepší je v mrazech tankovat jen do prvního cvaknutí, aby byl pro tyto situace v nádrži dostatek volného místa.
Zdroj: https://www.holtsauto.com/redex/news/how-cold-temperatures-affect-car-fuel/