Tata ukázala v evropské premiéře koncept ConnectNext

Budoucnost osobní automobilové dopravy vidí každý výrobce jinak. Někteří sázejí na malá jedno- nebo dvoumístná vozítka, jiní pro změnu na hybridní pětimetrová SUV. Tata je někde uprostřed, protože její čtyřmetrová vize ConnectNext uveze pětici pasažérů, zároveň však díky elektrickému motoru produkuje snad ještě méně emisí než ona kapesní vozítka.

Zaoblená karosérie těží z futuristických detailů a velkého bočního prosklení. Zároveň je charakteristická absence B sloupku, čímž se do interiéru prostřednictvím proti sobě se otevírajících dveří lépe nastupuje. Bohaté prosklení má i zadní část, na kterou navazuje panoramatická střecha. Marně byste hledali boční zpětná zrcátka nahrazená kamerami a zrcátko není ani uvnitř, kde je místo něco pro změnu zadní kamera.

Mohlo by vás zajímat:  Renault prezentuje nový koncept Twin’Z

Kabina je neobvyklá uspořádáním sedadel, kdy jedna polovina auta má za sebou sedačky dvě a druhá tři. Všech pět je pak samostatných, rozdělených masivním středovým tunelem s oranžovým podsvícením. Zajímavým prvkem je absence klasické klimatizace, kterou nahradil individuální chladící systém, pracující na základě mnoha senzorů po celé kabině. Teplota pro jednotlivé pasažéry je pak upravována jemu přesně na míru, čímž se ušetří hodně energie. O zábavu zadních cestujících za jízdy se starají bezdrátová sluchátka, integrované obrazovky nebo přístup ke cloudovým službám.

Mohlo by vás zajímat:  Existuje tajná dohoda kvůli čistění emisí? Možná ano

Volant, jestli se to tak dá vůbec nazvat, svými tlačítky připomíná iPod Classic a jen vlastně podtrhuje trochu sci-fi tvary palubní desky. Ta je prakticky kompletně digitální a vedle multimediálního systému s navigací má také digitální přístrojový panel. Vše samozřejmě s dotykovým ovládáním. Před řidičem je head up displej, promítající nejen provozní data, ale též informace z navigace a případně důležitá upozornění. Jak už bylo zmíněno v úvodu, o pohon se stará elektrický motor kombinaci s automatickou převodovkou.

Mohlo by vás zajímat:  Baterie z elektromobilů nemusí skončit na skládce. Inovativní řešení dalšího využití jim umí dát druhý život

Zdroj: Tata