Tata ukázala zmodernizované Nano

Prakticky každý rok přichází Tata s drobnými úpravami hatchbacku Nano, které je i přes slabší prodeje stále nejlevnějším autem světa. Větší facelift nicméně přichází až letos, vedle robotizované převodovky a otevíratelného víka kufru přitom přiváží i nové jméno GenX Nano.

Jak naznačil už loňský koncept Nano Twist F-Tronic, největší novinkou do nejspíše posledních let výroby první generace je pětistupňový robotizovaný manuál Easy Shift (zde je od zmiňovaného konceptu menší odklon v názvu). Samotná převodovka dokáže operovat například v režimu Sport, jednou z možností je i manuální volba pěti přednastavených stupňů. S novou převodovkou přichází také další nej v zápisech Nana, totiž světově nejlevnější auto s automatickou převodovkou. Pokud jsou Vám stále bližší tři pedály, můžete sáhnout po čtyřstupňovém manuálu. V obou případech je přitom pod kapotou atmosférický zážehový dvouválec o objemu 624 cm3 s výkonem 38 koní a točivým momentem 51 Nm. Zde tedy, až na vpředu uložený chladič, žádná změna. 

S příchodem upraveného provedení se však skokově zlepšila praktičnost 3164 mm dlouhého hatchbacku s rozvorem náprav 2230 mm. Vůbec poprvé totiž nejsou páté dveře pevnou součástí karosérie, čímž mohou být zavazadla naložena způsobem známým z jakéhokoliv jiného hatchbacku. Standardní manuální převodovka je schopna pobrat 110 litrů, respektive 500 litrů po sklopení zadních sedadel, model s převodovkou Easy Shift se bude muset spokojit s 94 litry prostoru. Další vítanou změnou je zvětšení palivové nádrže na 24 litrů a zlepšení tuhosti karosérie, s sebou to však nese také o 25 kg vyšší hmotnost v porovnání s minulým Nanem. Automat je pak o dalších 30 kg těžší. 

Karosérie zaujme novými nárazníky s „usměvavým“ výpletem (vpředu s integrovanými mlhovkami) a přepracovanými hlavními světlomety s černým pozadím, které spojuje černá příčka s logem automobilky. Paletu barev doplnil červený odstín s příznačným názvem Sangria. Kabina působí v porovnání s předchůdcem luxusnějším dojem, na čemž má rozhodně největší podíl nový tříramenný volant z novějších modelů Zest a Bolt. Vybrané výbavové stupně těží rovněž z modernějšího designu čalounění, rádia se čtyřmi reproduktory a Bluetooth/Aux/USB konektivitou a černé středové konzole v kontrastu se světlým zbytkem palubní desky. 

Mohlo by vás zajímat:  Camaro dostane nové motory

Objednávky na GenX Nano dealeři po celé Indii již přijímají. Modelu s manuální převodovkou jsou vyhrazeny linie XE, XM a XT, samočinná skříň Easy Shfit je k dispozici jen ve verzi XTA. Ceny by se měly pohybovat v rozmezí 280 000 – 320 000 rupií (cca 108 000 – 123 000 korun).

Zdroj: Tata, autocarindia.com