Ranní teploty klesají a v tu chvíli mnoho řidičů dojde ke svému autu, jehož skla jsou namrzlá. Základní postup, jak námrazu odstranit, je jednoduchý. Vzít škrabku nebo rozmrazovač a pustit se do práce. Ne každému se ale chce něco podobného dělat. Někteří proto raději sednou do auta, nastartují a potom zkouší něco, co by raději neměli nikdy dělat.
Zapnutí ostřikovačů
Ne každému se po ránu chce škrabat namrzlá okna. A tak někteří zkouší známý trik se zapnutím ostřikovačů. Pokud námraza na skle není nijak silná a v nádobce je směs s vysokým obsahem alkoholu, lze sklo opravdu „odmrazit“ tímto způsobem. Mnohem pravděpodobnější ale je, že si zbytečně vyplýtváte tuto směs a hlavně, stíráním po namrzlé ploše jenom ničíte gumičky stěračů. Toto proto radši nedělejte.
Aktivace stěračů
Někteří doufají, že u namrzlého okna postačí několikrát přejet stěrači a problém s námrazou je vyřešen. Nejenom že tomu tak není. Stává se, že jsou i samotné stěrače přimrzlé ke sklu. Ve snaze je zapnout a rozpohybovat dojde k výraznému namáhání motorků stěračů. Pokud je pravidelně takto ničíme, dříve nebo později vypoví službu. A nic jiného než oprava nás nečeká. Bez funkčních stěračů prostě jezdit nelze.

Stahování okének
Řidiči se mohou pokoušet i o to, že námrazu z bočních okének odstraní tak, že okénka stáhnou. Toto, kdy je stahované okénko v kontaktu s těsněním, ale funguje jen v případě zamlžení – a ještě ne stoprocentně. Tlak gumového těsnění námrazu z bočního okénka prostě neodstraní. Naopak hrozí problém s motorky, podobně jako u stěračů. I okénka totiž mohou být přimrzlá a tlačítko pro jejich stahování není dobré v žádném případě mačkat.
Startování auta
S trochou nadsázky lze říct, že není dobrý nápad mačkat ani startovací tlačítko auta. Jednoduše proto, že motor se lépe zahřeje jízdou. Je tedy lepší auto oškrábat, potom nastartovat a vyjet.
Zdroj: https://www.nutleykia.net/blogs/930/car-tips/the-dos-and-donts-of-defrosting-your-windshield/