Tatra vyrobila další kolos

Kopřivnická Tatra na začátku září vyexpedovala další unikátní provedení vozidla, vyrobeného dle velmi specifických požadavků německého zákazníka. Jedná se o modifikované provedení řady Force – Typ 790R74 12×6.2 – určené pro převoz až osmnáctimetrových trub uvnitř německého výrobního závodu.

Základními požadavky zákazníka byla nízká výška celého vozidla, dobrá manévrovatelnost, nosnost minimálně 45 tun a maximální rychlost 25 km/h. Vozidlo je tak poháněno standardním vzduchem chlazeným motorem Tatra T3C-928.90 Euro3 o výkonu 408 koní s točivým momentem 2100 Nm v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison a jednostupňovým přídavným převodem Tatra.

Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má první, druhou, pátou a šestou nápravu řiditelnou – zadní dvě tradičně pomocí elektrohydraulického systému firmy VSE. Poháněny jsou první, třetí a čtvrtá náprava. Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun. Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2×13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem. Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední dvojnápravě jsou pak pneumatiky 13 R22,5 ve dvojmontáži.

S ohledem na určení vozidla byla použita nesklopná dvoumístná kabina s nezávislým topením a klimatizací řady Force v krátkém provedení, která je montována ve snížené poloze. Mohutné auto v tomto zákaznickém provedení má rozvor 2 150 + 2 600 + 1 450 +1 500 + 1 650 mm a celkovou délku 13 700 mm, šířku 2 550 mm a výšku 2 035 mm. Obrysový průměr zatáčení činí 25 metrů, stopový pak 22,5 metru. Hmotnost podvozku je 15 720 kg, celkově technicky přípustná hmotnost dokonce 66 tun. Německý dealer v nejbližších dnech nainstaluje na rám vozidla speciální držáky na převoz trub a předá jej konečnému zákazníkovi.

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki zmodernizovalo kei model Every

Zdroj: Tatra