Taxislužba se jako první rozhodla využívat elektromobily. Čerpá na ně štědrou dotaci

2

U různých alternativních taxislužeb není neobvyklé, že se zákazník sveze elektromobilem. U klasických taxislužeb je něco takového spíše výjimkou a většina z nich stále preferuje standardní vozy se spalovacím motorem. Ne ale vždy a všude. Některé taxislužby jsou skutečně odvážné a odhodlané, jelikož se rozhodli vsadit výhradně na elektromobilitu. Příkladem je taxislužba Taxiplon, se kterou byste měli tu čest, pokud se vydáte na dovolenou do Řecka. Právě tento poskytovatel přepravních služeb se rozhodl, že bude jezdit čistě, elektricky.

Zdroj obrázku: Taxiplon

Sázka na Nissan Leaf

Volba taxislužby Taxiplon padla na známý elektromobil Nissan Leaf, který využívá akumulátorů s kapacitou 62 kWh. Ty by měly v městském režimu jízdy, kdy se počítá spíše s nižší rychlostí a také častou rekuperací nabídnout dojezd až 528 kilometrů, což by pro potřeby taxi mělo bohatě stačit. Dojezd není jedinou zajímavou předností, kterou auto nabídne.

Mohlo by vás zajímat:  Nejlepších tras při cestě do Chorvatska je několik. Každá ale může Čechům v něčem nevyhovovat

Nissan Leaf, kterým se zákazníci této taxislužby budou moci svézt, zaujme i slušným výkonem 218 koní, díky čemuž dokáže zrychlit z nuly na stovku za 6,9 sekundy. Opomenout nelze ani různé moderní technologie, jako systém Propilot, či možnost ovládání vozu takzvaně jedním pedálem.

Zdroj obrázku: Taxiplon

Využití štědré dotace

Důvodů pro přechod na elektrické dopravní prostředky bylo několik. Patří sem jak komfort pro zákazníka, díky tiché jízdě, tak samozřejmě i ekologičnost, nízké náklady na provoz, stejně jako na samotnou údržbu vozu.

Mohlo by vás zajímat:  „Dostal jsem pokutu za GPS navigaci, německá policie byla nekompromisní,“ zlobil se řidič Martin

Opomenout nelze ani výhodné pořizovací náklady, které jsou dány dotacemi od řecké vlády, která chce podporovat alternativní pohony ve městech, právě pokud jde o jejich využití pro taxikáře. Ti tak mohou pořídit Nissan Leaf s akumulátorem o kapacitě 40 kWh za výhodnou cenu 24 630 euro, tedy v přepočtu necelých 700 000 korun českých. Nechme se překvapit, zda se někdy i u nás dočkáme taxislužby, která by kompletně přešla na elektromobily. Zatím si tak můžeme svezení v nich užívat prostřednictvím alternativních platforem typu Uber. Zde však záleží vždy výhradně na volbě řidiče, kterému dané auto patří.

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora