Technické novinky Hyundaie zahrnují i nové pohonné jednotky

Automobilovým světem se v současnosti táhne vlna downsizingu a stranou nechce zůstat ani korejský Hyundai. Ten vyvinul hned dva nové přeplňované motory řady Kappa a přidal k tomu i sedmistupňový dvouspojkový automat.

Menším z dvojice je litrový tříválec T-GDI s přímým vstřikováním paliva a samozřejmě turbodmychadlem, který bude od roku 2015 poprvé k vidění v nové generaci Hyundaie i20. Výkon motoru je 120 koní a maximální točivý moment 172 Nm, vývoj zajistilo evropské technické centrum značky v Rüsselsheimu. Oproti motorům řady Gamma pracuje novinka pod tlakem vstřikovačům vyšším než 200 barů, má rovněž lepší křivku točivého momentu v nižších otáčkách a lepší odezvu na sešlápnutí plynového pedálu. Cílem je dosáhnout nižší spotřeby i emisí, motor rovněž plní emisní normu Euro 6.

Mohlo by vás zajímat:  Pravidelný servis auta: Co všechno zahrnuje a jak probíhá?

Druhou pohonnou jednotkou je čtyřválcová čtrnáctistovka T-GDI, rovněž s přímým vstřikováním paliva a vysokotlakým turbodmychadlem, která v koncepční i30 CNG produkuje 117 koní a 206 Nm, do ovzduší se z ní dostane jen 87 g CO2/km. Oproti předchůdci je o celých 14 kg lehčí, čímž se její hmotnost dostala na 87 kg, a zároveň i menší. Podobně jako litrový motor má čtrnáctistovka lepší odezvu na plyn i křivku točivého momentu v nižších otáčkách a plní emisní normu Euro 6.

Třetí technickou novinkou je sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka 7DCT, která má v porovnání s konvenčním šestistupňovým automatem lepší hodnoty průměrné spotřeby i vypouštěných emisní CO2. Zlepšené jsou i hodnoty akcelerace.

Mohlo by vás zajímat:  Modely Peugeot 308 a 308 SW zavádějí nové technologie svícení. Nepůjde jen o bezpečnost, ale jasnou identitu

Zdroj: Hyundai, carscoops.com