Koronavirus komplikuje majitelům elektromobilů využívání nabíječek

Současná epidemie koronaviru a s ní spojené bezpečnostní opatření se začínají celkem negativně dotýkat majitelů elektromobilů, kteří mají v plánu využívat veřejné nabíječky. Objevuje se několik komplikací, se kterými se zájemci o elektřinu budou muset vypořádat. Ne, že by je nemohli využít, ale rozhodně jejich užití nebude tak pohodlné, jako dříve. A to může trvat …

Číst více

Hyundai a Kia vyvíjejí vyspělé bezpečnostní systémy pro ochranu cestujících v autonomních vozidlech

Společnosti Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation pracují na vývoji vyspělých technologií pro bezpečnost cestujících, které minimalizují riziko poranění cestujících v autonomních vozidlech. Obě společnosti zveřejnily výsledky první fáze tohoto vývoje v podobě řídicího algoritmu, který byl optimalizován pro podmínky autonomní jízdy. Autonomní vozidla používají vyspělé technologie, mezi něž patří kamery a radarové …

Číst více

Odůvodnění tvrdých trestů: Alkohol s drogami zvyšuje riziko nehody až dvěstěkrát

Požití alkoholu či drog nebo dokonce kombinace těchto látek s následným usednutím za volant je již několik let, jako ostře sledované téma, významnou a tím bohužel neslavnou součástí statistik dopravních nehod v České republice. Jen v roce 2018 došlo vlivem požití alkoholu nebo drog před jízdou k následným 4 900 dopravním nehodám a o život při nich přišlo …

Číst více

Dodržování bezpečné vzdálenosti může vést ke kolapsu na dálnici D1

Dodržování bezpečné vzdálenosti je velké téma. Bude se nejenom aktivně kontrolovat, ale bude se také aktivně pokutovat. Sankce má být ve výši 2 500 Kč a ke kontrolám budou mimo jiné využívány i některé již nepoužívané mýtné brány, kde dojde k instalaci potřebných zařízení, které dokážou detekovat, zda má řidič ponechanou, dostatečně velkou vzdálenost. Jaká …

Číst více

Češi neví, jak řešit odškodnění při nehodě, pletou se v zásadních věcech

Češi mají jen mlhavé tušení, jak postupovat ve chvíli, kdy jim při dopravní nehodě vznikl nárok na odškodnění. 40 % respondentů dokonce přiznává, že vůbec netuší, jak na věc. Lidé se v praxi pletou v zásadních bodech. Každý druhý například chybně uvádí, že po nehodě bude odškodnění vymáhat přímo po viníkovi. 12 % respondentů …

Číst více

Přestupky pácháme kvůli jiným řidičům. Ti zůstanou nepotrestáni

Pokud nás zastaví policie z důvodu podezření na přestupek, máme možnost využít řešení ve formě blokové pokuty, nebo formou správního řízení. V obou případech máme určité nároky na obhajobu, která může obměkčit policistu, nebo úředníka. Jsou totiž přestupky, které bychom nespáchali, nebýt jiných řidičů. Ti přitom zůstávají nepotrestáni. O jaké přestupky se jedná? …

Číst více

Škoda v laboratoři nedaleko Boleslavi podrobí vozy stejným testům jako Euro NCAP.

Společnost Škoda Auto uvedla do provozu vysoce moderní crashovou laboratoř. Zkušebna, která se nachází u testovací dráhy v Úhelnici nedaleko Mladé Boleslavi, je dimenzována na všechny známé scénáře nárazových zkoušek, v první řadě na nové předpisy European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) platné od začátku roku 2020. Osvětlovací systémy na bázi LED …

Číst více

Pravidlo třikrát a dost by mohlo zpřísnit vydávání řidičských průkazů

Co se poslední dobou na silnici děje, to je zdraví ohrožující stav. U některých řidičů člověk pochybuje, zda někteří z nich vůbec absolvovali autoškolu, nebo si někde jenom zaplatili za to, že jim dá někdo potřebná razítka a jiný jim na základě toho vystaví řidičské oprávnění. Nutno však dodat, že jsou i tací, kteří …

Číst více

Policie chce mýtné brány využít na měření rychlosti a bezpečné vzdálenosti

Mýtné brány jsou na našich dálnicích už nějaký čas nevyužité. Mohly by se však využít k měření rychlosti i bezpečné vzdálenosti. Po instalaci prvního mýtného systému nyní došlo k přechodu na druhý, o něco modernější, kde už nejsou původní mýtné brány potřeba. A tak se začíná řešit, jak je využít dále. Možností může být celá …

Číst více

Dlouhodobou nebezpečnou jízdou si motorkáři vymohli vyhrazený pruh

Vyhrazené pruhy najdeme v celé řadě měst. Obvykle slouží vozidlům městské hromadné dopravy, dále také vozidlům taxi, pochopitelně i vozidlům IZS a v poslední době se objevují i další výjimky spojené s využitím elektromobily. Tím ale výčet dopravních prostředků, které mohou legálně do tohoto pruhu, nekončí. V některých městech do nich mohou i motorkáři. Proč vyhrazené pruhy? Jsou …

Číst více