Kontroly, kterým se nevyhne ani ten nejlínější majitel auta – jak a proč je provádět?

V autoškole nás učili, že máme vozidlo kontrolovat před každou jízdou. Ale ruku na srdce – kdo z nás si před odjezdem do práce či do obchodu skutečně najde čas na to, aby zkontroloval, zda je vše v pořádku jak zvenčí, tak i pod kapotou? Většinou pravidelné kontroly opomínáme a potíže řešíme v momentě, kdy …

Číst více

Když padne mlha, objeví se známý nešvar našich silnic. Paradoxně to nejsou ti, kteří zapomenou svítit

Mlhy nás mohou na silnicích potrápit po celý rok. Tato snížená viditelnost je pro mnohé velmi riziková, jelikož nejenom-že nejsme vidět my, ale také jsou hůře vidět ostatní. A k tomu se přidává ještě skupina řidičů, kterou ostatní nesnáší. jsou to takzvaní mlhovkáři, kteří tato světla zapínají skoro neustále, Setkání s takovým řidičem …

Číst více

Když dojde ke smyku, sešlápne většina lidí ten nejhorší možný pedál. Myslí si, že je to správné

Nejenom v zimě, ale i v létě můžeme dostat smyk. Během zimy je to na sněhu nebo ledu, v létě zase ve chvíli, kdy jedeme v dešti a pneumatiky nezvládají dostatečně rychle odvádět vodu. Mnoho řidičů, když se do smyku dostane, udělá instinktivně jedu jedinou věc – prudce sešlápnout brzdový pedál. Myslí si, že tím auto …

Číst více

Za mnoho spáchaných přestupků vůbec nemůžeme, ale policii naše důvody nikdy nezajímají

Policie nás nemusí zastavit jenom kvůli namátkové kontrole. Důvodem zastavení může být i podezření ze spáchání přestupku. V takovém případě se může věc vyřešit buď na místě, nebo může jít do správního řízení. A právě zde máme mnohem více možností pokud jde o obhajobu, i vysvětlení toho, proč se přestupek vůbec stal. V řadě případů jsme …

Číst více

Povinná výbava podle EU může zdražit auta a řidičům značně znepříjemnit život

Evropskou unii mnoho motoristů kritizuje. Jak by také ne, když tato instituce mluví do toho, jakými vozy vlastně máme jezdit. A nemáme na mysli jenom éru downsizingu, nebo tolik protlačovanou elektromobilitu. Změny se týkají také výbavy automobilů. Podle mnohých nařízení se musí změnit to, co budou nová auta mít ve své …

Číst více

Standard v podobě LED svícení může mnoha autům jen uškodit. Stávají se neviditelná

Denní svícení už je zažitým a samozřejmě také legálním standardem. U nových aut už se jedná ve většině případů o integrovanou funkci, nejčastěji ve formě různých LED pásů nebo LED diod. U starších vozidel zase existují možnosti, jak vůz něčím podobným dovybavit. A jak to kvůli tomu vypadá na silnicích? Mnohdy nebezpečněji, než si sami …

Číst více

Toyota snižuje nehodovost. Spojí jezdecké instinkty s umělou inteligencí

Výzkumníci z centra Toyota Research Institute (TRI) ve spolupráci s laboratoří Dynamic Design Stanfordovy univerzity zkoumají, jak skloubit instinkty profesionálních jezdců s technologiemi autonomního řízení, aby tak dokázali zabránit nehodám na silnicích. Cílem je navrhnout technologie aktivní bezpečnosti nové úrovně a zajistit jejich široké rozšíření, aby je Toyota společně s dalšími automobilkami mohla nasazovat v běžném …

Číst více

Na kluzkých silnicích je důležité i správné upevnění nákladu ve voze

Správné upevnění nákladu ve vozidle je v zimním období obzvlášť důležité. Na kluzkém povrchu, ať už sněhu či ledovce, hrozí totiž zvýšené riziko smyku. Auto se může roztočit na silnici, v horším případě i převrátit přes střechu. Často pak následuje náraz. Volně pohybující se předměty v kabině jsou v takovém případě velice nebezpečné. „Například při …

Číst více

Známé velké SUV v crash testu ukázalo, jak může být srážka s tímto autem životu nebezpečná

Zkratka Euro NCAP patří nezávislému konsorciu s celoevropským zastoupením, které pořádá nárazové bezpečnostní testy aut, lidově řečeno crashtesty. Jejich výsledky asi znáte, automobilky se jimi často chlubí. Tedy alespoň ty, které se mají čím chlubit. Jde o známé žlutočerné logo s počtem hvězdiček, přičemž pět hvězd je nejlepší výsledek a tedy maximálně bezpečný vůz. …

Číst více