Kontroly, kterým se nevyhne ani ten nejlínější majitel auta – jak a proč je provádět?

V autoškole nás učili, že máme vozidlo kontrolovat před každou jízdou. Ale ruku na srdce – kdo z nás si před odjezdem do práce či do obchodu skutečně najde čas na to, aby zkontroloval, zda je vše v pořádku jak zvenčí, tak i pod kapotou? Většinou pravidelné kontroly opomínáme a potíže řešíme v momentě, kdy …

Číst více

Nové motory pro Transporter nabízejí nižší emise NOx i spotřebu paliva

Nově zkonstruovaný systém čištění výfukových plynů, uložený v blízkosti motoru, zajistí v kombinaci s dvojitým vstřikováním AdBlue v modelech Multivan, Transporter, Caravelle a California více než 50% snížení emisí NOx (testováno ve zkušebním cyklu RDE) a v průměru o 0,5 litru na 100 kilometrů nižší spotřebu paliva.  Od 1. ledna 2021 platí pro osobní a lehké užitkové vozy v EU nová …

Číst více

Čisté a kultivované: Motory 2.0 TDI s novou emisní normou Euro 6d

Jednotka 2.0 TDI – nejdůležitější vznětový motor značky Volkswagen – se prezentuje v nové nejlepší formě. Kultivovaný agregát vyniká klidným během a čistými emisemi. Zato vděčí mimo jiné náročné technice Twindosing, díky níž splňuje přísné limity emisní normy Euro 6d. „Dvoulitrové TDI je i nadále jedním z našich nejdůležitějších motorů,“ říká Dr. Frank Welsch, …

Číst více

Nová pohonná jednotka 1,5 litru T-GDI pro modelovou řadu Ceed

Značka Kia uvádí na evropských trzích včetně České republiky novou řadu čistě benzínových pohonů pro nejprodávanější modelovou řadu Kia Ceed. Zbrusu nový pohon Kia ‚Smartstream‘ 1,5 litru T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection) byl navržen s cílem zvýšit výkon a jízdní schopnosti při současném snížení emisí. Nový spalovací motor je k dispozici pro …

Číst více

Motory TSI se zdvihovým objemem 1,0 a 1,5 litru jsou kompaktní a všestranné

Motory TSI evo se zdvihovým objemem 1,0 nebo 1,5 litru jsou doma v téměř všech modelových řadách, od malého vozu up! GTI1 až po Passat a od SUV T-Cross až po Tiguan. V nabídce značky Volkswagen jsou tedy doslova ztělesněním zážehového motoru. Tříválce i čtyřválce nabízejí vysoké výkony i mimořádnou hospodárnost díky rozsáhlému souboru konstrukčních řešení …

Číst více

Seat investuje více než 30 milionů eur do průkopnického centra pro testování motorů

SEAT v uplynulých letech investoval více než 30 milionů eur do nejvyspělejšího centra pro testování motorů v jižní Evropě. SEAT tak pokračuje ve svém nepřetržitém úsilí o inovace a zajištění své budoucnosti založené na elektrifikaci. Nové centrum je vybaveno devíti zkušebními stolicemi pro různé druhy testů spalovacích motorů na rozmanitá paliva včetně CNG, elektromotorů …

Číst více

Nové motory pro Transporter nabízejí nižší emise NOx i spotřebu paliva

Nově zkonstruovaný systém čištění výfukových plynů, uložený v blízkosti motoru, zajistí v kombinaci s dvojitým vstřikováním AdBlue v modelech Multivan, Transporter, Caravelle a California více než 50% snížení emisí NOx (testováno ve zkušebním cyklu RDE) a v průměru o 0,5 litru na 100 kilometrů nižší spotřebu paliva.  Od 1. ledna 2021 platí pro osobní a lehké užitkové vozy v EU nová …

Číst více

Škoda Auto ve výrobě motorů zavádí plazmové nanášení povrchové vrstvy válců

Společnost ŠKODA AUTO uvedla do provozu novou linku pro plazmové nanášení povrchové vrstvy válců motoru. Technicky inovativní proces umožňuje nahradit dosavadní vložky válců nanesením práškové vrstvy o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetru). Zařízení bude využíváno při výrobě nových tříválcových motorů modelové řady EA211 EVO za účelem snížení vnitřního tření. V důsledku …

Číst více

Mild hybrid, plug-in hybrid a CNG: Nové motorizace modelu Škoda Octavia

Portfolio čtvrté generace modelu OCTAVIA se rozrůstá. Bestseller značky má emotivní vzhled, vysokou míru aktivní a pasivní bezpečnosti, nabízí mnoho nových asistenčních systémů a moderní infotainment. Nejnovější OCTAVIA s úspornými benzinovými a naftovými motory a třemi alternativními pohony je i výrazně šetrnější k životnímu prostředí. V modelu ŠKODA OCTAVIA e-TEC je použita mild-hybridní technologie. Modely ŠKODA OCTAVIA iV …

Číst více

Nenápadný Nisan s litrovým motorem svým velkým výkonem předběhl dobu

Na první pohled je to obyčejný Nissan Micra z roku 1988. Pod kapotou je ale něco, co v té době bylo považováno za unikát, a o čem můžeme s odstupem času říci, že překročilo dobu. Nemluvíme však o klasickém voze Nissan Micra, který skutečně neměl nijak oslnivý výkon. Pod kapotou byl k dispozici litrový motor o výkonu 50 …

Číst více