Porsche vymění motory stávajícím autům řady 911 GT3

Výrobce sportovních vozů Porsche vymění motory u všech vozů 911 GT3 modelového roku 2014. Porsche k tomuto kroku přistoupilo na základě rozsáhlých interních analýz, reagujících na vznícení dvojice motorů. Bylo potvrzeno, že vzniklá zničení motorů jsou důsledkem uvolněného šroubu na ojnici. Uvolněná ojnice následně zničila klikovou skříň, což vedlo k úniku oleje a jeho …

Číst více

Infiniti rozšiřuje nabídku motorů pro sedan Q50

Japonský výrobce luxusních vozů pokračuje v rozšiřování palety motorizací pro svůj prémiový sportovní sedan, a tak si zájemci o Infiniti Q50 budou moci již brzy začít objednávat nový výkonný a úsporný benzínový motor s přeplňováním. Moderní a lehký přeplňovaný zážehový čtyřválec disponuje výkonem 214 k a točivým momentem 320 Nm, který prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky přenáší na …

Číst více

Nissan Note dostane nový motor

Nabídka Nissanu Note bude od ženevského autosalonu zase o něco širší. Kdo má rád tříválce, ten jistě sáhne po kompresorem dopované dvanáctistovce, příznivec dynamického designu zase využije balíčku Dynamic Styling. Nová dvanáctistovka DIG-S přeplňovaná kompresorem produkuje maximální výkon 98 koní a točivý moment 147 Nm. Z převodovek je k dispozici pětistupňový manuál a automat …

Číst více

Volvo míří do Ženevy s novými motory pro řadu V40

Nové pohonné jednotky Drive-E společnosti Volvo, které nabízejí prvotřídní jízdní vlastnosti spolu s nízkými emisemi CO2, budou dostupné také pro Volvo V40 a V40 Cross Country.  Zpočátku bude možné vybavit V40 dvěma motory z rodiny čtyřválcových pohonných jednotek Drive-E: benzínovým motorem T5 s přeplňováním turbodmychadlem, výkonem 245 koní a točivým momentem 350 Nm nebo naftovým …

Číst více

Opel začne do Adama montovat nový litrový tříválec

Motorová paleta malého Opelu Adam se v nejbližších týdnech dočká vítaného rozšíření. Pod kapotu nejmenšího Opelu  totiž míří hned dvě verze zážehového tříválce 1.0 Ecotec Turbo. Nový tříválec, jehož základem je hliníkový blok a je vybaven rovněž přímým vstřikováním benzínu, variabilním časováním ventilů a vypínatelným vodním čerpadlem, bude nabízen ve verzích s výkonem …

Číst více

Astra dostala dva nové dieselové motory

Po MPV Zafira Tourer se nové vznětové jednotky 1.6 CDTI dočká i Opel Astra. V populárním kompaktu bude navíc k dispozici ve dvou výkonových verzích a podle papírových údajů nabízí až neuvěřitelně nízkou spotřebu. Slabší verze čtyřválcového dieselu má výkon 110 koní a točivý moment 300 Nm. Ve spojení s šestistupňovým manuálem dovolí všem dostupným …

Číst více

Renault míří do Ženevy s novým dieselem

Poznatky z vývoje mistrovských motorů pro formuli 1 Renault již několikrát přenesl do světa běžných automobilů. Řada motorů Energy, která tyto technologie využívá, se po plejádě benzínových jednotek dostane také prvního naftového člena. Šestnáctistovka Energy dCi 160 Twin Turbo je vybavena dvěma turbodmychadly, díky nimž má výkon 160 koní při 4000 ot./min a maximální …

Číst více

BMW představilo nové verze Mini

Podobu třetí generace novodobého Mini známe již od listopadu loňského, kdy se britský hatchback představil ve verzích Cooper, Cooper S a Cooper D. V lednu pak následovala předsériová podoba sportovního JCW a v těchto dnech britská automobilka s německým vlastníkem ukazuje další dva členy rodiny Mini – One a One D. Mini One má pod kapotou …

Číst více

Nová experimentální jednotka Nissan má pouze tři válce

Letošní ročník slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans nabídne kromě zajímavých soubojů mezi Audi a zbytkem světa nebo návratu Porsche také zajímavou technickou hříčku od Nissanu. Jeho speciál Zeod RC totiž bude pohánět přeplňovaný tříválec! Přeplňovaný tříválec DIG-T R má objem 1.5 litru a dosahuje maximálního výkonu 405 koní a maxima točivého momentu 380 Nm. …

Číst více

Mazda nastínila budoucnost motorů a technologií SKYACTIV

Japonské automobilce Mazda se momentálně velmi daří a není divu, jelikož nasadila unikátní technologie SKYACTIV a oproti jiným automobilkám šla tzv. proti proudu. To znamená, že se nekonalo použití elektromotorů, ani žádný downsizing motorů značky Mazda, nýbrž úprava částí tvořících samotný agregát. Cílem bylo pochopitelně snížení spotřeby paliva a emisí CO2, což se …

Číst více