Inteligentní systém nabíjení ABB umožní elektromobilům vracet elektřinu zpět do sítě

Elektromobily samy se stanou i zdrojem energie. Společnost ABB uvádí na trh 11 kW nabíjecí stanici s technologií umožňující obousměrné nabíjení. Toto řešení má potenciál generovat až 20 EUR / elektromobil/měsíc, čímž se snižují celkové náklady spojené s vlastnictvím elektromobilu a podporuje další rozvoj elektromobility. Obousměrné nabíjecí stanice tak budou schopné vyrovnávat nerovnoměrné dodávky …

Číst více

Škoda Auto využívá umělou inteligenci pro ještě přesnější diagnostiku vozů

Oddělení After Sales společnosti ŠKODA AUTO a ŠKODA AUTO Digilab testují novou aplikaci Sound Analyser. Ta pomáhá v rychlé a precizní identifikaci potřeby servisní údržby pomocí umělé inteligence (AI, artificial intelligence). Program nahraje zvuk auta a porovná jej s již dostupnými akustickými vzory. Dojde-li přitom k nesrovnalostem, aplikace pomocí algoritmu zjistí, čím by tyto odchylky mohly …

Číst více

Čtyři nezbytné asistenční systémy ve výbavě současných a budoucích automobilů

Stále více automobilů nabízí komfortní, informační a zábavní systémy, od ergonomických sedadel až po displej na středové konzole v úrovni očí, které vylepšují zážitky z jízdy. Existuje však také řada na první pohled neviditelných prvků, jejichž význam roste. Jedná se o vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driving Assistance Systems). Automatické asistenční funkce usnadňují řešení …

Číst více

Logistika ve Škoda Auto optimalizuje využití kontejnerového prostoru pomocí umělé inteligence

Klasickou počítačovou hru, jejímž cílem je co nejkompaktněji umístit různě tvarované prvky do daného prostoru, zná téměř každý. Logistici společnosti ŠKODA AUTO mají před sebou stejný úkol vždy, když mají naložit 40 stop dlouhý nákladní kontejner. Nyní však mají podporu ve formě aplikace využívající technologie umělé inteligence: Aplikace OPTIKON AI …

Číst více

Budova pro budoucnost: BMW Group vstupuje do nové éry výzkumu a vývoje svým centrem FIZ Nord

Minulý týden bylo uvedeno do provozu centrum FIZ Nord, které pro BMW Group znamená zprovoznění nového jádra globální výzkumné a vývojové sítě. Architektonicky působivý komplex budov vytváří z úspěšně expandujícího mnichovského výzkumného a vývojového centra společností jednu z největších lokací svého druhu v Evropě a současně ukazuje celosvětovou kompetenci Německa v oblasti výzkumu a vývoje. Projektová budova FIZ …

Číst více

Pilotní výrobní linka BMW Group v Mnichově: BMW Group používá pro výrobu prototypů rozšířenou realitu

BMW Group v oblasti vývoje koncepčních vozů a prototypů používá nový druh rozšířené reality (AR), který celý proces, od návrhu jednotlivých sekcí automobilu až komplexní řešení sériově výroby, zrychluje až o 12 měsíců. Brýle pro rozšířenou realitu umožní vidět reálné tvary, například karoserii vozu, a do nich zasazovat 3D holografické modely v reálném měřítku. Díky …

Číst více

Škoda Auto ve výrobě motorů zavádí plazmové nanášení povrchové vrstvy válců

Společnost ŠKODA AUTO uvedla do provozu novou linku pro plazmové nanášení povrchové vrstvy válců motoru. Technicky inovativní proces umožňuje nahradit dosavadní vložky válců nanesením práškové vrstvy o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetru). Zařízení bude využíváno při výrobě nových tříválcových motorů modelové řady EA211 EVO za účelem snížení vnitřního tření. V důsledku …

Číst více

Nulové lokální emise, hospodárnost a připravenost na každodenní provoz: Tak zní recept značky Audi pro externě nabíjitelné hybridní vozy

Klasický spalovací motor, nebo výhradně elektrický pohon? Na tuto zásadní otázku v oblasti moderní mobility existuje odpověď v podobě třetí možnosti: v angličtině PHEV, čili „Plug-in hybrid electric vehicle“, zkráceně také „Plug-in Hybrid“, v českém jazyce hybridní vůz s možností vnějšího nabíjení. Kombinace klasického spalovacího motoru s elektromotorem, který odebírá potřebnou elektrickou energii ze sady lithium-iontových …

Číst více

Seat nabízí chytrou konektivitu i majitelům starších vozů

SEAT Service® nabízí moderní konektivitu a praktické chytré funkce pro každodenní cestování automobilem za výhodných podmínek i majitelům starších vozů SEAT. Vstupenkou do světa konektivity je chytrý mobilní telefon s aplikací My SEAT App a zařízení My SEAT DataPlug. Po rychlé a snadné instalaci má uživatel na svém telefonu kdykoli a kdekoli k dispozici všechny důležité údaje …

Číst více

Škoda Care Connect: praktické online služby pro pohodlí a bezpečnost

Kromě systému eCall, který je v zemích Evropské unie povinný od roku 2018 v každém novém vozidle, nabízí většina vozů značky ŠKODA (kromě modelu CITIGOe iV) standardně dvě další možnosti, jak požádat na cestách o radu či pomoc. Prostřednictvím tlačítek pro Infolinku a Pomoc na cestě lze navázat kontakt s pracovníkem v zákaznickém call centru. Existují …

Číst více