Těchto 5 věcí za volantem nedělejte. Proč? Ničíte jimi svůj automobil

00

Myslíte si, že jste dobrým řidičem, který jezdí správně, ohleduplně a šetrně ke svému vozu? Můžete se přesvědčit. Dali jsme dohromady výčet 5 věcí, kterými řidiči nejčastěji ničí svá auta. Nutno říci, že stejné věci dělá řada řidičů stále více. O co přesně se jedná? Pojďte se na to s námi podívat.

Namáhání spojky

Jistě to znáte. Dojedete do kolony nebo k semaforu, sešlápnete spojku a vyřadíte. A co dále? Spojku je třeba uvolnit. To však málokterý řidič udělá. Na spojce stále stojí, pravděpodobně z pohodlnosti a možného rychlejšího zařazení rychlosti. Kdo se takto ke svému vozu chová pravidelně, měl by počítat s rychlejším opotřebením lamely, stejně jako s možným poškozením dvouhmotového setrvačníku.

Mohlo by vás zajímat:  Postarejte se o svou motorku před zimou správně

Neochlazování motoru

Během jízdy vás nemusí nic trápit, jelikož auto se postará o to, aby se motor chladil jak má. Problém může nastat při dojezdu. Zaparkujete a ihned vypínáte klíček? Pokud ano, může to být problém, jelikož se motor nezvládne dostatečně ochladit. Jaké je řešení? Po příjezdu nechte motor ještě chvíli běžet. Nebo do cíle dojíždějte plynule a motor výrazně nezatěžujte.

Parkování bez ruční brzdy

Mezi řidiči je rozšířený poměrně velký nešvar, kdy k parkování nepoužívají ruční brzdu. Na rovině, nebo když jsou kola zapřená o obrubník či jinou překážku, může skutečně stačit pouze zařazený rychlostní stupeň. V kopci je ale ruční brzda nutností. Nejenom, že se může auto rozjet a poškodit ostatní. Také nezapomeňte na to, že můžete dát sbohem soukolí vaší převodovky.

Mohlo by vás zajímat:  „Tuhle částku vám neuhradím. Objednal jsem přezutí, ne doplňkové služby,“ naštval jsem se v pneuservisu

Pomalé brzdění

Určitě nechceme navádět k jízdě typu brzda – plyn. Opačné extrém, tedy dlouhé pomalé brzdění je také špatné. Když chcete dojíždět plynule, brzděte motorem a na konci manévru si pomozte brzdou. To stejné platí v kopci, kde je vhodné pedál intenzivněji sešlápnout, vůz zpomalit a poté opět brzdit motorem. Dlouhodobé pomalé brzdění produkuje obrovské teplo, což se samozřejmě může podepsat na životnosti vašich brzdových kotoučů.

Malé zatížení motoru

Bojíte se vyšších otáček a máte zafixováno, že to vašemu vozu škodí? Pokud je nebudete držet dlouhodobě v červeném poli, nemáte se čeho bát. Problémem je spíše opačná situace, tedy otáčky příliš nízké. Ty se objevují nejenom u řidičů, kteří chtějí svůj motor šetřit, ale i u těch, kteří chtějí jezdit takzvaně na spotřebu. I když něco ušetříte, náklady na servis motoru mohou být mnohem větší.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora